Site Meter

Solitary




Kommentarer
Postat av: SARA'S HEMLIGHETER



Hej! Nu kör jag igång en tävling på min blogg, helgens bloggtips heter den & på söndag väljer jag ut hela FEM vinnare. Så ta chansen du också att bli länkad inför mina 1000-2000 besökare! :)



http://sarashemligheter.blogg.se/2012/january/helgens-bloggtips-andra-kommentarer-hanvisa.html#comment

2012-01-20 @ 15:36:55
URL: http://sarashemligheter.blogg.se/
Postat av: Thomas H

Wow! Mycket, mycket fin bild.

2012-01-20 @ 15:49:45
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: thord wiman

Oj. Den är då fin med rötterna djupt ned i tidens mylla för längesedan.

Man kan ana ett dåtida landskap, ett Sverige helt lövskogsdominerat: Ek, Alm, Lind, Ask. Den biologiska mångfaldens artrikedom måtte varit bedövande.

Det sägs att ungefär 1500 arter är mer eller mindre beroende av gamla ekar.



Hoppas det görs mycket, mycket för att vårda dessa underbara minnesmärken och mytiska solitärer som de numera är och att det finns intresse, en plan och plats för morgondagens jättar i vårt svenska landskap och i våra själar. Hej!



Vart i världen växer denna bildsköna ek?

2012-01-20 @ 18:21:32
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Eken växtsätt är det ultimata för ett träd när det får stå då hör öppet utan konkurrens av andra träd. Som om den vred grenarna sådär vackert just för vår skull.



Thord Wiman: Jag passerar den här eken varje dag och den växer på Mörkö bara en liten bit från ´´min´´ slottspark. Jag tror att det är stadsekarna som lever farligt. Nya bostads/kontorområden själ våra gröna lungor i städerna och protesterar vi mot fällningen av träd så blir vi idiotförklarade. Träd är för självklara på något vis. Det finns ju så många.

2012-01-20 @ 19:02:12
Postat av: Hélena

Underbar bild! Älskar ekar och är så glad att jag har en vacker, pampig ek på tomten. Den gör hela min trädgård.

Ha det bäst!

Kram Hélena

2012-01-20 @ 19:35:49
URL: http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Grattis till din ek Helena och kram tillbaka!

2012-01-20 @ 19:41:56
Postat av: Karen Olesen

Som det fineste filigran. Det ses jo ikke om sommeren, hvor alle bladene dækker for grenene.

Tak for fint billede.

Mange hilsner

2012-01-20 @ 22:27:44
Postat av: anna s

Vintern har sina poänger.. :)

2012-01-20 @ 23:11:18
Postat av: Stefan

Jag upplever bilden lite sorglig även om den är vacker. Men det är väl just för att den är ensam.

2012-01-21 @ 21:40:23
URL: http://352kvm.vimedbarn.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0