Site Meter

Res med Allt om Trädgård till Kina

2007 reste jag med jobbet (Engsholms Slott) till Kina. Den resan blev något utöver det vanliga. Vi bodde mitt i Beijing och besökte bl.a. Himmelska fridens torg och Den förbjudna staden, men höjdpunkten på resan var när vi klev upp på den kinesiska muren. Att man bygger en försvarsmur som är 640 mil lång känns helt overkligt. Det är samma sträcka som vi flög i nio timmar till Beijing... i 1000km/tim. Enligt en ny kinesisk mätteknik ska muren var ännu längre, hela 885 mil lång.
Vår resa var ingen trädgårdsresa men jag fick i varje fall besöka Beijings botaniska trädgård när körsbärsträd och magnolior blommade.

Nu finns en fantastisk möjlighet att följa med Allt om Trädgård den 18-27 april - just när våren är som vackrast - på en trädgårdsresa till Kina och hade jag tid så skulle jag absolut följa med. Programmet ser mycket spännande ut och jag kan garantera att det här blir en minnesvärd resa.

Man besöker parker i Beijing och självklart också den kinesiska muren. Vidare till de vackra Huang Shan bergen och man vandrar även i Kinas största bambuskog i Aji. Man besöker också den vackraste platsen på jorden - enligt Marco Polo. Platsen heter Hangzhou. Resan avslutas i Shanghai. Visst blir man sjukt sugen att följa med?

Här finns allt ni behöver veta om resan!



Den här resan går med flyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0