Site Meter

Tulpanens hus och Boo trädgård finns inte mer!

Tulpanens hus och Boo trädgård finns inte mer och jag kommer att sakna båda de här platserna som jag ofta besökte.
Jag har gnällt lite på Tulpanens hus men även blivit lycklig av att de fyllde platsen med tulpaner redan i januari varje år och senare även med orkidéer och pelargoner. Caféet finns kvar och det ska tydligen vara en blomsterbutik i lokalen nu.
Boo trädgård med sitt vackra läge kommer jag också att sakna. Många besök har det blivit med kaffe ute i trädgården på den charmiga platsen. Besök 2009.
Boo trädgård


Kommentarer
Postat av: Marie Lithén

Men såå synd

2012-02-28 @ 22:55:32
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: Janicke

Så tråkigt. Var i tulpanens hus för några veckor sedan och undrade just varför utställningsdelen såg så övergiven ut. Caféet var dock väl värt ett besök, som vanligt.

Boo trädgård har jag tyvärr aldrig besökt.

Hoppas de både blir tillgängliga i någon form i framtiden.

2012-02-29 @ 09:45:06
Postat av: Frida Fridh

Åhh, vad tråkigt! Har besökt båda ställena några gånger per år och gillat dessa utflyktsmål.

Är Boo trädgård nedlagt helt och hållet, eller har de sitt café kvar?

2012-03-31 @ 14:41:21
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Allt är stängt där ute Frida, tyvärr!

2012-03-31 @ 16:29:50
Postat av: Fia

Trädgårdsmästaren.
Jag kommer också sakna Tulpanens Hus, saknar alla där, alla blommor.
Nu har jag inte längre någon anledning till att åka dit då alla jag kände där är på olika håll :( cafet med Åsa och Erina. Tulpanerna men framförallt saknar jag ägarna. Man kanske skulle öppna ett eget :) haha. Må så gott.

2012-07-09 @ 09:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0