Site Meter

Semester

Augusti är alltid välkommen. Förutom att jag då kan ta lite semester så njuter jag av både ljuset och mognaden. Visst blir kvällarna mörka nu, men de är oftast varma och fyllda av syrsornas sång. Som gjorda för sent trädgårdshäng eller stilla vandringar längs kajerna i Stockholm.

Trött och sliten lägger jag nu trädgårdsverktygen på hyllan ett tag. Det är dags för några veckors vila från trädgårdsarbetet och jag lämnar nu en putsad och blommande slottspark bakom mig. Men först ska jag jobba halva fredagen, allt på min ´´att göra lista´´ är inte avbockat ännu.

Nu väntar trädgårdsfotografering, sitta i skuggan och läsa eller skriva, dricka vin, äta gott, hänga på många caféer, vandra, vara uppe på nätterna, gå upp tidigt på morgnarna, gå på bröllop, putsa på 307:an...nej förresten...glöm det, låna ett torp på Kinnekulle, skriva mera där, vandra i omgivningarna, kanske cykla bort till Hannu och fika, kanske besöka Läckö slott, men det primära på Kinnekulle är att vila och skriva boken.

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0