Site Meter

Kollogrindar

Jag hade väntat mig att fånga massor av vackra, spännande och galna grindar där bland alla kollotomter vid Årstaviken. Eftersom fantasin inte verkar ha några gränser vad gäller hus och trädgårdar här så trodde jag att det även gällde grindarna. Men icke! Tydligen måste man följa de strikta regler som verkar gälla här. Ni som är kolonister, vad är det som gäller?
På bilden här ovan ser man hur det ser ut vid de flesta tomter. Bara en öppning i spjälstaketet och lite vit färg.
Nu hittade jag till slut några grindar som stack ut och kanske att de som bor där fått dispens eller så är de rebeller som trotsar reglerna. Jag hoppas på det sistnämnda...



Kommentarer
Postat av: Anna Vattenkanna

Fina grindar! jag själv visade ett gäng kollogrindar på min blogg för några veckor sedan. Om vikten av att vårda och ta vara på dessa gamla skönheter...



ha det bäst, Anna Vattenkanna

Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ja det är något visst med grindar Anna.

2011-10-01 @ 11:46:26
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Saihoan

I mitt "koloniområde" Eriksdal, är själva staketet formbestämt med ginden är upp till var och en att utforma efter egen fantasi. Alltså - fantasin är inte så stor! Hoppas snart kunna bidra med något...och hurrarop till de grindexempel du lyckades hitta.

2011-10-15 @ 21:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0