Site Meter

Nordiska Trädgårdar = vårkänslor

Under oktober kommer min blogg att finnas på Nordiska trädgårdars hemsida.

När någon nämner Nordiska trädgårdar så tänker jag på våren och jag känner att det finns hopp om ljus och värme, även om vi just nu är på väg in i höst, vinter och mörker. Men när trädgårdsmässan startar där ute i Älvsjö i mars/april då är det vår och trädgårdssäsongen börjar på allvar. Det är då man försår sina sommarblommor och man börjar vårstäda i sin trädgård.

På trädgårdsmässan visas allt som har med trädgård att göra och här träffar man folk i branschen, både bekanta och obekanta. Man fikar eller äter lunch och man lyssnar på föredrag där duktigt trädgårdsfolk delar med sig av sina kunskaper.
Bilderna ovan visar att man även tar ut svängarna, precis så som man ska göra på trädgårdsmässor för att det ska bli lite kul mitt i allt det där viktiga odlandet...
Den där trädgårdsklädseln förresten - är jag fortfarande sugen på att skaffa mig.

Mitt blogginlägg från mässan 2011
Ett underbart bildspel från förra årets mässa



Kommentarer
Postat av: Mariana

Trevligt!!

2011-10-03 @ 13:43:30
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Anna-Maria

Vad kul! Grattis!

2011-10-04 @ 09:54:43
URL: http://oanat.se/
Postat av: Blomkärringen

Kul! Ja, det är härligt, vårkänslor fingrarna börjar klia efter trädgårds sysselsättning. (:D

2011-10-04 @ 21:18:20
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0