Site Meter

Rösta på Kina slotts penséer

Trots min förkylning så tog jag mig tidigt ut till Kina slott där det är penséutställning och jag ville inte missa den. Visserligen pågår den till den 6 juni men det är ju så mycket annat som händer nu.
Jag gillar penséer när blommorna är små och går mot blått och ljuslila. Vilken av dessa tycker ni bäst om? Ha en fortsatt fin helg där ute i det vackra!

Patiola ´Pure Light Blue´

Rocky ´Purple Picotee´

Rocky ´Light Marina´

Viola cornuta ´Columbine´

Rocky ´White with Purple Wing´

Rocky ´Purple whith Face´

´Mickey´

Sorbet ´Blue whith Blotch´

´Jan Sieblink´

Viola cornuta ´Molly Sandersson´

Rocky ´Sunny Side Up´

Rocky ´White whoth Bloch´

Jag har svårt för de som går mot rött och de gula fick inte ens vara med här på bloggen, förutom de längst bort i bild då.


Här kan du läsa mer om Kina


Kommentarer
Postat av: Calle

De flesta är ju fina men 'Purple Picotée' är nog den jag gillar allra bäst; sober, sval och mjuk. Själv då?

2011-05-14 @ 16:15:29
Postat av: Carin i Gbg

Rocky ´White whoth Bloch´ för att den är sååå vit och av de blå Patiola ´Pure Light Blue´vilka jag gärna skulle samplantera med Rocky ´Light Marina´ eller så. Inte lätt var det...

2011-05-14 @ 16:34:07
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Jag gillar Purple Picotée, Light Marina och Columbine

2011-05-14 @ 16:45:11
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Fredhällsbon

Softa Rocky ´Purple Picotee´ och självklart häftiga ´Molly Sandersson´

2011-05-14 @ 17:21:01
Postat av: monika sörensen

columbine

2011-05-14 @ 17:21:32
Postat av: Kersti

Rocky ´Purple Picotee är min favorit helt klart.

2011-05-14 @ 18:44:18
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: The Intercontinental Gardener

Svårt, svårt.... Light Marina, Molly Andersson, White with bloch (fult namn på fin blomma!) är alla så vackra. Jag älskar penséer och violer, vilda, odlade, hybrider, you name it! Så synd att inte kunna komma dit och se utställningen.

2011-05-14 @ 18:55:09
URL: http://intercontinentalgardener.com/
Postat av: Karen Olesen

Hasse - du sætter os på en svær opgave!

De er jo alle dejlige hver for sig, men skulle jeg vælge, må det blive Pure Light Blue og 'Purple Picotee'.

2011-05-14 @ 22:19:50
Postat av: Chris

Molly är klart vackrast

2011-05-14 @ 22:57:31
Postat av: Ramona K

Ju mer nan tittar desto svårare är det att välja. "White with purple wing" är nästan overklig vacker om man kan säga så. Purple Picotee blir mitt andra val.

2011-05-14 @ 23:19:40
Postat av: Lars Permelin

Oj, vad häftigt!

Inte lätt men jag röstar på "Rocky Purple Picotee".

2011-05-15 @ 12:28:54
Postat av: Kristina Bonander

Hej.

Jag tycker nog 'Jan Sieblink' är vackrast. Roligt att du har skrivit namnen. Jag såg flera av deras sorter på Nordiska Trädgårdar men antecknade aldrig namnen.

Hälsningar

Kristina

PS

Har visst inte kommenterat tidigare att du ju blev en hjälte när du åkte tillbaka till Kungsan och fotade den där morgonen. Underbara bilder!

DS

2011-05-15 @ 21:24:28
URL: http://kristinabonander.blogspot.com
Postat av: billan

Ja du....det blir "Rocky Purple Picotee" som får min röst. Men även "Rocky white with purple wings" föll mig i smaken, kanske för att den får mig att tänka på och längta efter styvmorsviolen.

Gillar även förfallet i förra inlägget och är grymt avundsjuk på din "Kate Bush-resa":)

Ha det gott!

2011-05-16 @ 08:49:00
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Eva

Många ljuvliga små ansikten men för min del (och för många andras också tydligen!) vinner "Rocky Purple Picotee" - vänast av dem alla!

Må så gott önskar

Eva

2011-05-16 @ 11:50:20
URL: http://skogseva.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0