Site Meter

Nyheter från Zetas trädgård

Har man rätt att ändra sig lite? Jag gnällde ju i förra inlägget på att det kommer så många nya växtsorter hela tiden.
Det var innan jag började titta i Zetas katalog där jag genast blev intresserad av en hel del nyheter....många vill-ha-perenner t.ex. Äntligen har också Lavendeln ´Munstead´kommit tillbaka till Zetas, det är den klart bästa lavendeln tycker jag.
Nästa gång som jag känner mig mig gnäll-nödig...så ska jag sansa mig lite...!

Här har Victoria från Zetas en hel del att visa upp i TV4 tycker jag.


Thalictrum ´Black Stockings´ och Geranium ´Starman´

Några av nyheterna 2011:
  • That’s Jazz mörkröd klätterrros I-III(IV) 139:-
  • Forever Friends vit clematis I-III 198:-
  • ’Hadspen Blood’ mörkröd 65:-
    Astrantia major ´Hadspen Blood’ mörkröd stjärnflocka 65:-
  • Astrantia major ´Madeleine’ vit stjärnflocka  65:-
  • Astrantia major ’Roma’ rosa stjärnflocka 65:-
  • Astrantia major ´Shaggy’ vit/gröna toppar 65:-
  • Epimeddium ’Artic Wings’ vit sockblomma 169:-
  • Geranium ’Starman’ rosalila/vitt öga näva 89:-
  • Geranium ’White Ness’ vit näva 57:-
  • Geranium ’Katherine Adele’ gröna blad/bruna fläckar blekrosa näva 57:-
  • Geranium ’Ankum’s Pride’ ceriserosa näva 47:-
  • Helleborus nigercors ’Snow Love’ rikblommig julros vit, senare grön 195:-
  • Hemerocallis ’Lacy Doily’ en daglilja som remonterar krämrosa, fylld 149:-
  • Hemerocallis ’White Temptation’ medel, lång blomning vit/limegrön tratt 98:-
  • Hepatica ´White Forest’ vit blåsippa 149:-
  • Iris germanica ’Crazy for You’  gammalrosa med ljusa ränder och blekrosa mitt, söt doft 195:-
  • Iris germanica ’Merchant Marine’  turkosblå, vågig kant 359:-
  • Iris germanica ’Snowed In’   purpursvart med vit svagt lavendelfärgad mitt, samt strimmor 195:-
  • Iris germanica ’Superstition’   svart 57:-
  • Lavandula ’Munstead’ blå lavendel....som äntligen har kommit tillbaka till Zetas 47:-
  • Papaver Orientale-gruppen ’White Ruffles’   vit m. fransig kant vallmo 47:-
  • Scabiosa ’Burgundy Bonnets’ vädd mörkt vinröd  65:-
  • Thalictrum ’Black Stockings’ ruta, mörka stjälkar violett 65:


Kommentarer
Postat av: Minna

Halloj trädgårdsmästarn!

Din blogg är verkligen en inspiration- och kunskapskälla för mig - tusen tusen tack! Fast nu blir det svettigt, har ingen tid över att fördjupa mig i nya underbara växter... men tänk om man missar något :) Vårglädje, Minna :)

2011-03-20 @ 12:50:22
URL: http://blomsterverkstad.blogspot.com
Postat av: Gunborg Mattsson

Kul att du gillar sortimentet. Det är alltid kul när man hittar nyheter till sortimentet men även gamla sorter som som är värda att lyftas fram. När blommar löken som bäst hos dig? Jag skulle behöva lite nya lökbilder?

2011-03-20 @ 16:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0