Site Meter

En stuga vid havet


Någon gång igen skulle jag vilja ha en liten stuga att åka till. En liten enkel stuga. Helst vid havet, som Albert Engströms ateljé här i Grisslehamn. Det skulle inte vara någon trädgård. Stugan skulle helst ligga på ett berg, som Alberts stuga och jag skulle inte hänga där all min lediga tid, men när jag behövde vila en stund från livets flöde.
En plats att vila på, läsa, vandra i naturen, titta på fåglar och på havet. Det skulle inte finnas el men vatten i en pump på gården och stugan skulle ligga långt från trafikerade vägar.


Kommentarer
Postat av: Janicke

Ja den stugan vore optimal! Tänk att sitta där under ett praktfullt åskväder!

2011-03-05 @ 17:35:20
Postat av: Karen Olesen

Åh - hvor lyder det vidunderligt!!

Gør det til virkelighed - inden det bliver for sent.

Mange hilsner

2011-03-05 @ 17:45:50
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Det skulle vara mysigt Janicke!



Vi får se vad som händer i framtiden Karen!

2011-03-05 @ 18:08:43
Postat av: billan

Vem skulle inte önska en sådan viloplats?! Jag finner lugnet du beskriver på mina vandringar i fjällvärlden.....men jag saknar västkustens hav och klippor.

Utanför murarna...njuter!

2011-03-05 @ 19:47:30
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Boije

Mmmm.. Gotland, Fårö!

2011-03-05 @ 21:24:13
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: Mariana

Inte riktigt lika ensligt ligger vår men ett underbart ställe att läsa,vandra på klippor,bada sttta och se ut på havet (Östersjön) fåglar,sälar och så brukar älgen hälsa på.

2011-03-06 @ 10:38:28
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0