Site Meter

Sommargrönt

Nej, nu får det räcka med vintergrönt ett tag...mer än buxbomen på bilden från Apotekarens trädgård i Simrishamn. Under mina 40 år som trädgårdsarbetare har jag planterat mängder av vintergröna växter och då inte bara de vanliga släktena och arterna. Jag har också besökt oerhört många trädgårdar och läst mycket trädgårdslitteratur och kommit fram till att...jag inte tycker om vintergröna växter. Mer än de som jag berättade om i det förra inlägget och jag blir inte omvänd.
Nu lämnar jag det här ämnet och fortsätter att längta efter snödroppar och vintergäck och sommargröna växter. Knät känns lite bättre och jag ska snart gå ut och provgå.
Trevlig Helg!
När jag nu varit hemma några dagar så har jag gjort om bilder till större format i Stockholmskategorin efter det att bloggen designades om i höstas.

Kommentarer
Postat av: billan

Hoppas du är utrustad med broddar och hjälm när du är ute och provgår.....

Trevlig Helg!

2011-01-28 @ 12:55:21
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: LillaB

Stavar också! Glöm inte dem. Och släng ner några isdubbar i midjeväskan också. Man kan aldrig säkra upp sig för mycket...

Nä - skit i det och ha en skön helg!

2011-01-28 @ 17:54:51
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag höll mig efter husväggarna bort till torget...

2011-01-28 @ 22:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0