Site Meter

Jordgubbstomater

Körsbärstomater, plommontomater, pärontomater och vinbärstomater har funnits ett tag. Nu kommer jordgubbstomaten. Den här skönheten är formad som en jordgubbe eller som ett hjärta...vilket man vill.
Den heter ´Tomatoberry´ och sex frön kostar 45 kr hos Rara växter. Hos Impecta är den tillfälligt slut kan man läsa på hemsidan.
Tomatoberrytomaterna blir 2,5 cm långa och ska vara extremt söta. Jag har beställt några påsar och ska prova i sommar. Vi får se om den blir en ny favorit hos oss. Sungold kanske får en match i sommar. Snygg är den i varje fall!
Jobba på nu växtförädlare...nu väntar vi in banantomaten!

Kommentarer
Postat av: Gela

Den var vacker. Ha en fin fin helg/Gela

2011-01-21 @ 14:13:39
URL: http://gelashemochtradgard.blogspot.com
Postat av: Sofia

Den finns redan... eller, ja. Nästan i alla fall. Korvtomat, får man väl kalla den för då då :) Spana in 'Green Sausage' och hans vänner.



Goda är dom också. Korvkillarna.



Kram.

2011-01-21 @ 16:29:48
Postat av: Janicke

Spännande, funderar på att pröva. Letar efter nån ny sort, de jag odlade förra året smakade inte så mycket.

Snart är det dax ...

2011-01-21 @ 17:38:07
Postat av: billan

Finns i min frölåda och väntar på sin rättan tid... "tomatsåtiden". För tillfället ägnar jag min mesta tid åt att stirra upp chileppepparfröerna... och det börjar hända saker där i såbyttorna kan jag säga:)

Må så gott och ha en fin helg!

2011-01-21 @ 21:58:49
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Den där blev B sugen på, om vi inte får tag på några frön kanske vi kan byta en planta mot en som'Tomat' Åke T. inspirerade B att köpa i Estland.

2011-01-21 @ 22:38:03
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gela: Ha en fin helg du också!



Sofia: Tänk...man kan inte ens skämta om former längre. Man tar fram exakt vilka former man önskar. Det finns nog inga gränser.



Janicke: Ja snart är det tid att så...



billan: Ja vi får titta på frön än så länge.



Mariana: Visst, vi kan byta en plata!

2011-01-22 @ 08:15:12
Postat av: Peter

Hej,

Självklart så finns banantomaten redan...

http://www.tradewindsfruit.com/vegetables/banana_legs_tomato.htm



Fin blogg du har här!

Mvh,

Peter

2011-01-23 @ 09:18:39
URL: http://antligenchilisas.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hej! Jag är lite på jakt efter någon form av utvärdering av rockdust? Letade bland inläggen från 2008 och det verkar ju inte ha gått så jättebra, men har du något slutligt ord kring produkten? Diskuterade du den mer med återförsäljaren?

2011-01-23 @ 10:54:56
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Peter: Ok...tack! Varför blir jag inte förvånad!?



Maria: Ja du...jag ledsnade faktiskt när jag inte såg någon skillnad. Jag tror inte att vi i Sverige har någon brist på alla dessa mineraler som stenmjölet innehåller och när jag sedan läser att vanligt stenmjöl ska ge samma effekt på mineralfattiga jordar som detta Rockdust...då slutar jag helt enkelt med testet. Har man jordar som däremot ÄR fattiga på mineraler...så är det säkert jättebra. Nej jag diskuterade inte detta med Ångström efteråt. Fattas tid.

2011-01-23 @ 16:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0