Site Meter

Februarifredag i slottsparken



Februari månad i slottsparken. Den ljusa tiden på dagarna blir allt längre och det känns hoppfullt. Idag såg jag knoppar av snödroppar och även påskliljorna tittar försiktigt upp där i söderläget mot slottsväggen.
Ljuset och fågelsången får mig nästan att börja le och nynna lite...där i äppelträden som nu beskärs.
Men idag kom det snö igen...

På bloggen jobbar jag hårt med att flytta över inlägg från min andra blogg som ska släckas ner helt när jag lagt över alla trädgårdsspaningarna till den här bloggen.
I helgen lär jag få sitta med mitt svullna knä i högläge för att kunna bli bra tills på måndag. Inga vandringar i helgen som det var tänkt.

Hoppas att ni alla får en riktigt skön helg...vad ni än ska göra!


Tro det eller ej...här badar folk frivilligt!




Pärlbusken ser vilsen ut bland all snö


Det manchuriska valnötsträdet framför slottet


Vaktelbären lyser i snön


Trädgårdslandet vilar och väntar...




Kommentarer
Postat av: Sophia Callmer

Härliga bilder! Visst är det skönt att det går att göra något ute igen. Har räfst bort lönnnbladsdöden från min timjan i dag, hann aldrig innan snön kom, timjanmattan har klarat sig rätt bra och doftade!

ha en skön helg och ta hand om knäet!/Sophia

2011-02-04 @ 21:35:26
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: maria

Visst börjar man få lite vårkänslor...det är ju på gång!Ljuset,fåglarna och en liten pense` som har överlevt vintern gömd under snön.

Kurera ditt onda knä och ha en skön helg!

Var rädd om dig!

Kram

2011-02-04 @ 21:43:25
Postat av: Anna-Karin, Landet Krokus

Underbara bilder! Härligt med knoppade snödroppar! Och visst känns det ändå som våren är på väg... Trots snön..

Ha en fin helg!

//Anna-Karin

2011-02-04 @ 22:44:24
URL: http://www.landetkrokus.se
Postat av: Mariana

Det känns redan mer positivt trots snöfallet.

Var rädd om knät.

Mariana

2011-02-04 @ 23:09:31
Postat av: Anonym

vad tycker du om att läsa i en blogg? ha en fin helg,kram! :)

2011-02-05 @ 01:47:41
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Anita

Visst är det skönt att en del av februari är avklarat. Vackra bilder från Engsholm. Men vad har du gjort med knäet? Halkan kanske. Den har ju varit förrädisk. Hoppas att svullnaden går ner så att du snart kan gå på dina vandringar igen.



Ha en fortsatt skön helg!

2011-02-05 @ 16:07:28
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Det är en gammal knäskada som spökar men jag är med all säkerhet ok tills på måndag. Ha en fin helg du också!

2011-02-06 @ 00:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0