Site Meter

Messi flyttar in

Uppdaterat en natt i april....visst ska mesparet heta Messi och Messa...tack Carin! Må detta mespar bli de lyckligaste någonsin!



I höstas fick jag en present av Flüggers färg. Ett paket som innehöll en fågelholk i byggsats som t.o.m. jag klarade av att bygga. Tanken med presenten var att Flügger ville puffa för en smart Iphone-app. Man kan med den appen fotografera en färg, skicka bilden till Flügger som fixar till färgen som man sedan hämtar i butiken. Fiffigt!
Färgen som följde med presenten hade Flügger hämtat från min dåvarande headbild på bloggen.
Alla var inte övertygade om att något flygfä skulle finna det här som en lämplig bostad den här våren men jag var helt säker. Vem kan motstå ett sådant hem?
I veckan fick jag rätt. Ett blåmespar har flyttat in och inreder nu ett bo till den kommande familjen.
Nu har jag utan att tveka ett ögonblick döpt meshanen till Messi och frågan är vad honan ska heta? Hjälp mig!!!



Kommentarer
Postat av: Carin i Gbg

I dessa mobiltider bör hon väl heta Messa?!

Fast anknytningen till bajen torde väl inspirera till

nå't annat.....som Baja-Maja...eller så...

Sorry...

2011-04-15 @ 18:45:44
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Carin: Tack...härligt med göteborgare!

2011-04-15 @ 18:49:43
Postat av: billan

Nu var jag tvåa....tänkte säga Messa:)

(Jag har ju bott många år i Gbg...hehe)

Väntade mig ett fotbillsinlägg när jag klickade på länken...det här var mycket bättre:)

Trevlig helg!

2011-04-15 @ 18:55:11
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Hillevi Liljestrom

Hon ska naturligtvis heta Missis... (Mrs...);-)

Trevlig helg Hasse!

2011-04-15 @ 19:14:06
URL: http://www.stocksundgarden.blogspot.com
Postat av: Annah

Marta! :)

2011-04-15 @ 19:29:25
Postat av: Lisbeth på Tankevågor

Hon ska såklart heta Tina! Som är en förkortning av hans hemland.

När hon tjattrar och bråkar (om blåmesar nu gör det) så kan han säkert kalla henne ArgaTina!



Tina och Messi önskas lycka till med sina ungar! ;-)

2011-04-15 @ 19:36:41
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Ramona K

Messa låter bra, annars Memmi. Jag skulle så gärna ha en fågelholk på tomten men med två katter varav den ena är världsmästare i snabbklättring vågar jag inte. Denna lilla rackare har kommit hem med flera ekorrar de senaste åren. Härteskärande.

2011-04-15 @ 19:42:12
Postat av: The Intercontinental Gardener

Mesigt, mysigt... Missi, kanske? Vad det är underbart med fågelsång, i morse stack jag till yoga halv sex och det var en full koncert redan i gång i halvmörkret. Underbart!

2011-04-15 @ 20:23:05
URL: http://intercontinentalgardener.com/
Postat av: Anonym

Pinglan, klockrent! Trogen med många barn och barnbarn. Messi och Messa blir för mesigt...

2011-04-15 @ 20:43:16
Postat av: Halvdansken

Mitt problem med fågelholkar är hur man fäster dem i träden. Jag har hört att man absolut inte ska spika upp dem, men hur gör man då för att de ska sitta ordentligt? Hur har du fäst din, slottsträdgårdsmästaren? Jag kan inte sen nån band eller snören.

2011-04-16 @ 14:06:17
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Tack för tipsen och Halvdansken - jag spikade upp holken med ekologisk spik...

2011-04-16 @ 15:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0