Site Meter

Blå söndag


Familj och släkt samlades i Bromma idag och vi hade en mycket fin dag och min stockholmstårta blev riktigt god till slut. Den traditionella vandringen längs stranden här hemma var ovanligt skön och när vi såg över mot Huvudsta gård på andra sidan sjön så lyste det blått i backen intill huvudbyggnaden.
Vi diskuterade länge om det verkligen var vårblommor eller om det låg blå presenningar i backen. Vi blev tvungna att åka runt till andra sidan och mycket riktigt var det Vårstjärna - Scilla forbesii som tidigare hette Chionodoxa. Hela backen var blå och det var oerhört vackert och effektfullt.
Idag var det dottern som höll i kameran.





Det var en kärleksfull stämning bland både människor och djur den här blå söndagen och ringduvor och hästar kramades.




Kommentarer
Postat av: Boije

Vilka härliga bilder! Blir alldeles varm i hjärtat av vårkänslor när jag ser dem.

En annan sak som fick mig att bli så glad är att min trädgård har blivit uppmärksammad. Känns extra roligt eftersom jag, verkligen, har kämpat i uppförsbacke!!!

Kolla på min blogg.



Ha det gott i vårtiderna!

2011-04-10 @ 19:29:27
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Men vad kul! Det är du verkligen värd eftersom din trädgård är fantastiskt vacker! Grattis!

2011-04-10 @ 19:35:49
Postat av: billan

Ofattbart! Så vackert.....

2011-04-10 @ 19:38:55
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Fia

Otroligt vackert med vårstjärnorna, och jag gillar duvorna med. Vårstjärna har jag planterat men dom har inte kommit, får nog göra ett försök till.

2011-04-10 @ 20:02:09
URL: http://tradgardsalskare.blogspot.com/
Postat av: Anna

Åh, så vill jag också ha det som ett vattenfall nedför berget

2011-04-10 @ 20:46:56
Postat av: Anita

Vilka vackra bilder! Och vilket blått vattenfall. Jag har aldrig sett så tät blå blomning. Otroligt vackert. Hela bildsvepet är väldigt fint och andas den skönaste vår.



Önskar dig en skön vecka!

2011-04-10 @ 21:13:10
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Karen Olesen

Hvilken fin og dejlig søndagstur I har haft på denne herlige dag. Og som vanligt har du taget nogle aldeles fantastiske billeder.

I Danmark kaldes Vårstjärna - Snepryd (kan jo blomstre i vinterens sne), og jeg har lagt en hel del af disse løg. De må meget gerne sprede sig, for de er så smukke.

Mange hilsner

2011-04-10 @ 21:25:28
Postat av: Mariana

Mycket, mycket vackert/Mariana

2011-04-10 @ 22:46:32
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0