Site Meter

Sätt dina unika bloggfärger på tillvaron



Jag fick ett mail från Flüggers färg. De gillar att jag skriver om trädgård, färg och form och ville ge mig en present.
På posten kom efter ett tag ett ganska stort paket som visade sig innehålla en fågelholk, en pensel och två olika färger. Färgerna var framtagna ur min blogg. Två av mina unika bloggfärger. Antar att den gröna färgen är framtagen från något inlägg i början av juni eller så...
Tur att de inte valde den röda färgen från praktsalvian!

Det nya och spännande med det här är att de som äger en iphone och laddar hem en gratis applikation, kan med hjälp av kameran fotografera en färg, skicka färgkoden direkt till Flüggers färg och beställa färgen...om man nu har en ihpone vill säga. Fiffigt va?
Flüggers lanserar nu också en webbshop där man kan beställa färgprover hem till brevlådan. Läs mer på Flüggers hemsida.

Hur som helst så tog jag med holk och färg till jobbet. På kvällen målade jag holken som det var tänkt och med min egen fantasi. Eftersom färgerna var grön och vit tänkte jag först måla en Hammarbyflagga men släppte den idén ganska fort. Jag vet att en fågelholk inte ska lysa för mycket i naturen, att fåglarna vill vara skyddade och alla vet hur mycket jag värnar om det naturliga...i naturen. Men vad gör man inte för konsten!

Nu sitter holken i en ek i parken och i vår kommer jag att med stort intresse se om min bajenholk...får bobyggare. Helst vill jag  ha svartvit flugsnappare men det går lika bra med talgoxe eller blåmes eller någon annan art.

Så nu har jag gjort reklam, tack för holken Flüggers färg...och plötsligt längtar jag ut i skogen igen! Trevlig helg alla människor!




Apropå färg...

Kommentarer
Postat av: Pia

Den var ju en suverän uppfinning! Det kan ju lätt bli några vändor till färgaffären innan man får rätt kulör annars. Spännande att se vad det blir för hyresgäster i din bajenholk!

2010-09-24 @ 16:13:51
Postat av: Börje

Hej Hasse har du blivit skogsmulle.

Trevlig helg.

Börje.

2010-09-24 @ 17:13:31
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Pia: Ja det är nog en bra grej det där med färgkoderna.



Börje: Visst...det är skog som gäller nu! Trevlig helg själv! Vi ses framöver!

2010-09-24 @ 17:16:28
Postat av: Mariana

Kul grej! Den holken kommer att synas på håll.

Gillar att det blev en Bajenholk.

Skulle vilja ha flera holkar önskade mej det i våras men det blev bara en och den fick en blygsam grå färg.

Mariana

2010-09-24 @ 19:32:55
Postat av: Janicke

He he, du och din praktsalvia ...

Det här var riktigt kul, vilken fin holk du har fixat. Må den bli bebodd. Peta in lite gräs i botten redan nu, det brukar underlätta för blåmesar och talgoxar att söka vinterskydd.

Om du inte får några svartvita flug som hyresgäster hoppas jag att de häckar hos mig igen, som de senaste tre åren. Så får du se dem i vår när timjan blommar ...

2010-09-24 @ 20:22:22
Postat av: Sophia Callmer

Fin holken blev, jag vet noll om fotboll, tänkte bar att den var fin när jag såg bilden!

Låter smart med färger och Flügger, tidigare har det varit svårt att få exakta färger, jag har hittat specialaffärer för att kunna få de färger jag velat ha. Blir som i Photoshop där man kan ta ett färgprov i en bild och sedan använda den färgen till tex. en text.

ha det skönt i skogen!

2010-09-24 @ 22:42:45
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: billan

Holken blev fin:)

Nån iphone har jag inte, men mitt i skogen är jag....

Trevlig helg och må så gott!

2010-09-24 @ 23:26:54
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Visst, Bajen behöver allt stöd de kan få.



Janicke: Just ja, måste ju se när dina timjangångar blommar.



Sophia Callmer: Ja jag måste testa tjänsten...när jag köpt mig en iphone. Ha en fin helg!



billan: Ha en skön helg i skogen!

2010-09-25 @ 08:07:19
Postat av: Eva Kronvall

Så trevligt av Flügger! En gratisholk tackar man inte nej till... Är inte färgerna tagna från "headerns" syrenbuskage - gröna blad, vita blommor! Det tror i alla fall

Eva

2010-09-25 @ 19:00:53
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Ja visst har de hämtat från headern men jag tycker nog inte att den gröna färgen är helt lik...

2010-09-25 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0