Site Meter

Roadtrip i september

Jag lämnar Stockholm tidigt måndag morgon och åker hit och dit och kors och tvärs i landet några dagar för att titta på skogar, hav och trädgårdar.

Första stopp blir Örebro stadspark där man lär ha planterat 26 000 sommarblomsplantor. Besökte parken för två år sedan.

Sedan drar jag vägen västerut till kusten där man ser solen gå ner i havet.
Kanske att det blir ett hastigt besök i staden där det är omöjligt att köra bil, men nu har jag ju GPS och jag har redan programmerat in Slussgatan och Carl Skottsbergsgata.

Har planer på att besöka Mölle, Arild och Kullaberg innan jag dyker in i Småland där jag bl.a. tänkte besöka Sävsjö som lär ha satsat ordentligt på blomsterplanteringar.

Rumskullaeken i Norra Kvill utanför Vimmerby kommer jag nu äntligen att besöka och i Norra Kvills nationalpark finns småländsk urskog med barrträd som nått en ålder av 350 år. Här ska det vandras...

De här är bara lösa planer som kan ändras på ett ögonblick beroende på humör eller längtan till något helt annat. Men eken och urskogen ska jag se...det är spikat.




Kommentarer
Postat av: Catarina

Nice :D Hoppas att du lägger upp lite bilder så att vi andra också får följa med på din roadtrip.

Ha de gott. Catarina

2010-09-05 @ 10:35:32
URL: http://www.catspassions.blogspot.com/
Postat av: Mira

Låter som en drömresa. Åka dit näsan pekar. Nästan åtminstone. Jag önskar dig en fin, vilsam och upplevelserik septembervecka!

2010-09-05 @ 10:37:27
Postat av: Annelie

Ser ut som Vårhallarna. . .



Önskar Dig en riktigt GO tur.

2010-09-05 @ 11:02:40
Postat av: billan

Mölle: platsen där det bara finns uppförsbackar och miljoner fästingar:)) Kullaberg; med sin fyr och en fantastisk utsikt! Ekar och urskog, turer kors och tvärs i skördetid, högtryck på väg, ta dagen som den kommer.........

Det där kan inte bli annat än en underbar roadtrip! Önskar dig en fin vecka!

2010-09-05 @ 11:03:25
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Leif

Då får vi ta en fika på Carl Skottsbergsgatan.

2010-09-05 @ 13:13:57
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Catarina: Någon bild blir det nog. Ha det gott själv!



Mira: Tack snälla!



Annelie: Tack!



billan: Fästingar? Inte fästningar? Tack!



Leif: Kommer jag bara dit så absolut, en fika vore kul.

2010-09-05 @ 13:27:04
Postat av: Londongirl

En sån jättefin bild! När jag såg den på FB funderade jag på vad du höll i handen....såg först ut som ett koppel. Men inser här att det är kameraremmen eller hur? Ingen hund alltså som följeslagare. :-)



Ha en fin fortsättning på resan!

2010-09-05 @ 18:30:51
URL: http://tankevagor.blogspot.comt
Postat av: billan

Nä inte fästningar, utan fästingar- äckliga blodstörstiga varelser...... Jag har aldrig någonsin sett så många odjur på en och samma gång som där, dom anföll både folk och fä..:(((

2010-09-05 @ 18:37:37
URL: http://www.auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Pia

Fin tid att semestra på, hoppas att du får en riktigt skön resa!

2010-09-05 @ 19:02:13
Postat av: Sophia Callmer

Låter som om det blir bar var du än hamnar på din trip, ha det fint!

2010-09-06 @ 22:23:01
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag har också hört av en säker källa att Sävsjö har mycket vackra planteringar. De är med rätta stolta över dem. Har bara sett bilder men det såg bra ut så ha en trevlig resa i allmänhet och till Sävsjö i synnerhet.



/Kolonistan



http://kolonistan.wordpress.com

2010-09-07 @ 00:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0