Site Meter

Längre inåt landet



Tidigt i morse lämnade jag vår västra kust efter en god frukost på Rusthållargården som bjöd på en perfekt övernattning. Det var tyst i natt.
Innan jag ställde in GPS:en på Sävsjö så åkte jag upp till Kullens fyr och lät vinden fixa dagens frisyr. Mäktig utsikt.

Vägen genom Småland blev verkligen en kontrast mot att resa längs västkusten. Här åker man mil efter mil...efter mil utan att se så mycket som en lanthandel, eller ens någon människa och det kändes lugnt och skönt.
Vägen från Vetlanda mot Hjältevad (där det fanns en liten ICA-butik) och vidare mot Rumskulla är helt underbar att köra. Skog omväxlat med öppen mark med gårdar, torp och betande kor. Slingrig väg, kuperad terräng och små vackra sjöar.


I Sävsjö har man planterat perenner på varje ledig yta. Fint och med dämpade färger för att inte tävla med reklamskyltar och husfasader. Bra jobbat!
Jag drack kaffe och åt en ägg/baconmacka på kondiset innan jag drog vidare in i skogarna.

Nu framme vid Fredenborgs Herrgård och ska snart bege mig till matsalen. I morgon blir det urskogsvandring.

...och nu har jag ätit en helt fantastisk middag!

...och det är kanske lika bra att berätta att vi som jobbar inom olika konferensanläggningar har förmånen att bo billigt hos varandra. Det är därför som jag åker förbi alla skramliga vandrarhem nu.


Kommentarer
Postat av: Mira

Kanske kan ta och börja fundera på en djurskogsvandring!?

2010-09-09 @ 08:56:58
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Det låter onekligen spännande!

2010-09-09 @ 15:06:29
Postat av: Anonym

Tack för att du fick upp mina ögon för den här versionen av Saknar dig! Hur har jag kunnat missa den?!

Läser din blogg dagligen och njuter av kombinationen trädgård och musik.



Glada hälsningar

Anna Johansson

2010-09-09 @ 21:54:42
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anna: Vad bra att du gillade den. Den finns på boxen Under vulkanen. En glad hälsning från mig också!

2010-09-09 @ 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0