Site Meter

Idag avgörs fototävlingen


I väntan på vinnaren...

Ikväll kl. 18.00 avgörs fototävlingen och ni som inte röstat, gör det nu! Hittills har 170 röster kommit in.
Hösten börjar gå mot vinter och i fredags fick vi en decimeter snö i slottsparken. Det såg märkligt ut då träden ännu inte släppt löven. Som tur var hade jag glömt kameran hemma...så att jag slapp fotografera eländet.
Tro det eller ej...men jag hade då en trädgårdsvandring i parken med 42 personer igår. Vi pulsade omkring i snön och jag fick mest berätta hur det brukar se ut...när slottsträdgården blommar! Nu blommade ingenting...eller en kämpande clematis viticella visade några blommor fortfarande. Den sena oktoberastern ´Lady in blue´ börjar blomma lite försiktigt nu men den orkar nog inte gå i blom som den tänkt.

Se denna otroligt vackra bild i bloggen Längs Kajen.



Kommentarer
Postat av: Janicke

Så vackert i går. Lövträden täckta av snö, har aldrig sett det förut. Marken vit, hundarna tokiga av glädje.

Sen kom solen, björkens varmgula blad glödde under sitt snötäcke. Jag stod under lövträden medan snön smälte bort, som ett stilla regn i fullt solsken!

2010-10-23 @ 10:02:13
Postat av: bettankax

Jag lägger även en röst på den lilla busiga flugan(eller vad det nu är för en liten en?)...:)

2010-10-23 @ 11:42:29
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Janicke: Jag tror inte att vi alltid har samma känsla för vad som är vackert...



bettankax: Visst är den fin?

2010-10-23 @ 13:30:11
Postat av: bettankax

Ja, den är jättefin!!

2010-10-23 @ 14:27:44
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ok då Janicke...såg den här bilden i bloggen med de vackra bilderna Längs Kajen http://thomasmedh.blogspot.com/2010/10/snomorgon.html. Visst är det vackert!

2010-10-23 @ 15:25:56
Postat av: Janicke

Wow! Det är sannerligen ytterligare en duktig fotograf!

2010-10-24 @ 19:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0