Site Meter

Varför växer inte vitsippor på sommaren?

Det händer ibland att jag tittar till min bloggstatisik i Google Analytics och nu studerade jag vad man Googlar på för att hamna på min blogg. Här nedan är några frågor som man ställer sig och det finns ju egentligen ingen gräns för hur många trädgårdsfrågor som man funderar över.

Många av frågorna som gäller växter kan man ge ett enda samlat svar på. Ta reda på hur de växer i sin vilda miljö. Alla trädgårdsväxter som är rena arter (inte förädlade), växer vilda någonstans på vår jord och för dem gäller det att försöka efterlikna deras naturliga miljö i  våra trädgårdar, för att de ska trivas så bra som möjligt. Klimatet kan vi inte göra så mycket åt, men man får då försöka skydda växterna så gott man kan, här på vår isiga plats på jorden.


Kommentarer
Postat av: Janicke

He he vilken rolig visa, har jag aldrig hört förut. Varifrån får du allt?

Hoppas du gör nåt bra denna regniga dag. Själv måste jag jobba, lika bra.

2010-11-21 @ 12:18:25
Postat av: Åsa!

Men gisses...



Förr valde jag växter för att jag tyckte om just den växten, grävde ner den och hoppades, och mycket växte dåligt, eller inte alls. Någonstans där fick jag insikten att jag måste se vad det är för plats jag ska plantera på och sedan leta växter utifrån detta.

Genast blev det lite lättare att vara trädgårdspulare!

2010-11-21 @ 14:59:24
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Boije

Ojoj så många frågor. Kanske skullde du starta nån slags "frågehörna"!

Tittade på bilderna från en vardag på Slottet. Verkligen roligt att få se!



Trevlig söndag!

2010-11-21 @ 19:50:06
URL: http://www.hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Janicke: Youtube är en skattkista full med gobitar...



Åsa: Se där...!



Boije: Men det här är bara vad folk söker på och hamnar på bloggen. Jag svarar knappast på alla dessa. Som ´´varför lyssnar man på musik´´.

Trevlig söndagskväll!

2010-11-21 @ 21:58:57
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0