Site Meter

Sommarkänsla


Kommentarer
Postat av: Hillevi Liljeström

Visst var det vackert i de vilda ängspartierna på Sommarsalongen, jag tror jag tog flest bilder på midsommarblomstret och det vilda gräset...



Och den där sängen, den ser mycket lockande ut just nu:-)

2010-11-22 @ 23:29:45
URL: http://www.stocksundgarden.blogspot.com
Postat av: Mariana

Skulle inte ha något emot att ha en sån i trädgården.

2010-11-23 @ 12:53:28
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Mariana

Gillar den nya välkomstbilden!

2010-11-23 @ 12:56:51
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Sofia

Så skönt, tänker jag något ironiskt, när jag ser den där bilden. Så skönt att slippa allt somrigt dutteli-nutt-nutt. Romantiskt dravel och drömmar som går i ljust lila och vitt. Nej tacka vet jag november. Så befriande när färgskalan går i brunt och grått eller som idag...

-Vitt. Inga färgchocker som distraherar. Inga intryck. Eller kanske rättare sagt, inga uttryck... från min sida alltså. Nej, då. Tanken är lika fastfrusen som håret mot fuskpälskanten på den tjocka vinterjackans huva. I motvind pulsandes genom snön konstaterar jag att Descartes nog hade en annan utgångspunkt, där på sin något varmare breddgrad. För inte behöver man vara mycket till filosof för att veta att man lever en dag som den här. "Jag fryser... alltså finns jag" Vad det nu heter på latin.



Kram till dig.

2010-11-23 @ 16:11:47
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Hillevie: Midsommarblomster är min absoluta favoritblomma i vår vilda flora.



Mariana: Kul att du gillar nya headbilden.



Sofia: Just nu skulle jag faktiskt kunna stirra i veckor in i en engelsk trädgård där man blandat med hela färgskalan...

2010-11-23 @ 18:51:42
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Pia

Jättefin header och härlig bild på sängen men man får vår/sommar-abstinens!

2010-11-23 @ 19:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0