Site Meter

Vinterdrottningen i Järna


Utefter Storgatan i Järna har hon lagt sig. Vinterdrottningen. T.o.m. självaste Kung Bores drottning har tröttnat på den här vintern och har helt enkelt lagt sig här för att vänta in töväder. Hon lär få vänta.
Lite tilltufsad, lite skitig men fortfarande fast i hullet är hon. Det ska bli -20 grader natten mellan fredag och lördag så hon kommer nog att ligga här ett tag, fortsatt fast i hullet.
Det är Antroposoferna i Järna som skapat denna Vinterdrottning.
Det utlovas vårtemperaturer hos oss under nästa vecka. Men jag är skeptisk...

Vik hädan vinter! Det här var den absolut tyngsta, kallaste och mörkaste vinter som jag upplevt. T.o.m. alla rödkindade, hurtiga snöälskare börjar nu ruttna på det vita kalla. Kylan kom tidigt och har stannat. Och stannar.
Den värme jag hade mitt i detta islandskap lyckades jag inte behålla och vintern drog åt ännu hårdare. Nu går jag omkring i snödrivorna och drömmer om våren i Italien och äppelblom på Österlen.

Åter igen en ny header till Trädgårdsspanaren....



Kommentarer
Postat av: Eva

Man kan konstatera att Bores hustru har en väl tilltagen rumpa men tycks sakna huvud. En mans önskedröm?

Anyhow - roligt med snö/isskulpturer! Till och med hör söderöver hade en snöskulptur klarat sig helskinnad flera månader denna vargavinter.

2010-03-04 @ 17:59:48
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Londongirl

Det var en rejäl snögub....jag menar snögumma!!

2010-03-04 @ 18:43:16
URL: http://tankevagor.blogspot.comt
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Inte min önskedröm direkt.

2010-03-05 @ 07:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0