Site Meter

Konstiga Norrtäljeån 2010



Underbara av Hanna Egge Grandert

Dags igen för konstverken i Norrtäljeån. Alltid lika omtalat. Alltid lika hatat...och älskat. I år är konsten inte riktigt lika provocerande som tidigare även om många skakar på huvudet och säger: Hur menar konstnären? Vad föreställer det? Och som vanligt har då konstnären lyckats!
Läs om utställningen i Norrtälje Tidning.
Jag ska inte tycka så mycket nu men jag gillade Rien faire comme une bete, Ecovention och Enkel resa.


Sea Spirit av Monika Masser


Rien faire comme une bete av Bodil Löthman



Ecovention av Christer Sundström. De som känner mig väl...säger att ansiktet (ansiktena) liknar mig och visst ser det ut som en vild och övervuxen trädgårdsmästare?



Concealed av Hermine Keller


Enkel resa av Bengt Grandin.


Försåtlig filtrering av Martin Stenberg


Le voyager du reve du vent av Anders Engqvist.


Kanal icon av Hans Löfgren



2009
2008
2007



Kommentarer
Postat av: Mariana

Enkel resa är min favorit men annars mest ris och lite ros.

Mariana

2010-07-04 @ 20:41:41
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Boije

Kul att se alla olika idéer! :)



Själv hade jag min konstnärliga session här på verandatrappen nyligen, en sen kväll när åskan smög runt bergen. Se gärna bilderna på bloggen.



Ha det fint!

2010-07-04 @ 22:17:50
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hade ingen aning om denna utställning.

Blir helt fascinerad av Ecovention. Även Concealed säger mig något, borde åka dit och se dom i verklighet.

Kerstin

2010-07-05 @ 06:36:38
Postat av: Libby

"Ecovention" fascinerar mig. Kul med ett Norrtäljereportage!

2010-07-05 @ 09:09:00
Postat av: Monica

Häftigt! Och kul! Och jag känner dig inte men sett några foton på bloggen och tänkte direkt: "det där är ju du:-)"

2010-07-05 @ 19:05:33
URL: http://starfors.blogspot.com
Postat av: agneta

Jag har varit på kurs hos betong-Christer vet att han alltid använder sitt eget ansikte som modell. Ja, ni kanske är lite lika?

2010-07-05 @ 21:43:26
Postat av: therese

min favorit är gräsgubben, han sitter så bra där! däremot kvinnan med badmössa... läskig!

2010-07-06 @ 14:11:07
Postat av: Mira

Redan innan jag läst vad du skrev, tänkte jag att Ecovention såg ut som... Hasse...

2010-07-10 @ 00:04:09
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0