Site Meter

Konst i Norrtäljeån 2008



Konsten i Norrtäljeån fortsätter att skapa debatt i stan om vad som egentligen är konst och varför den ser ut som den gör. Se förra årets konst i ån här.
Nu har konst i ån fått en egen hemsida, se här.

Meditaiva punkter av Johanna Heissenberger var fint tycker jag.

Tack för fisken av Bengt Norling

Från vänster - Vattumannen av Alf Olsson, Strömstarens lov av Johan Frid, Golden gate av Lennart Wintermyr och Erécka av Donald Karlsson.

Kommunbaletten av Ylva Ekman

Floting colours av Karsten Möller

Samma vatten av Arne Widman

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Tycker att det verkar mest långsökt och knepigt.

2008-07-17 @ 22:32:32
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Men jag tycker att det finns lite humor i det också!

2008-07-17 @ 22:34:33
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Kommunbaletten var jättekul tycker jag! Och nog skapar det väl samtalsämnen i Norrtälje? Vilket det är kul om kultur gör.

2008-07-17 @ 22:54:05
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Eivor

Jag säger ingenting- så har jag ingenting sagt :)

Men smaken är ju som baken....

Eivor

2008-07-17 @ 23:20:44
Postat av: Ramona K

Ibland får man en "aha" känsla och då blir man glad ibland inte. Gillade starkt reportaget jag läste i Uppsala Nya tidningen för något år sedan. En ivrig kommunal städpatrul lyfte bort rubbet från vattendraget(någonstans i länet) i tron att det var skräp. "Inte anade vi att det var konst....." Så sant. Tror att konstnären återställde mästerverket.

Ramona K

2008-07-18 @ 08:33:18
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Ja den var lite kul.



Eivor: Alltså skulle det här vara permanenta konstverk i ån skulle jag gå till polisen men nu är det bara tillfälligt.



Ramona K: Underbart...skulle velat höra konstnärernas kommentarer!

2008-07-18 @ 12:52:22
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Eivor

Jag kan inte låta bli att undra hur de får verken att sitta fast - i botten?

Dom kunde ju flyta bort med strömmen. De har säkert ett budskap, men lite naivistiskt.

Huvudsaken är väl att det roar någon.

Hälsn. Eivor

2008-07-18 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0