Site Meter

Vad blir det till middag?



Nog med växtsjukdomar nu!

Igår ställde jag en fråga till vännerna på Facebook. Jag har av någon anledning och helt plötsligt fått 61 vänner - vilket är väldigt lite om man kollar runt och ser hur många vänner andra har...hundratals...tusentals!! - men jag har 61 vänner och bara det är märkligt eftersom jag aldrig har haft speciellt många vänner innan jag skaffade Facebook, inte alls många!
Jag ställde frågan vad de skulle äta till middag och jag ville ha svar från alla mina 61 vänner. Sånt måste man väl få fråga sina vänner...!

Av dessa 61 vänner var det 27 som svarade. Om de övriga 34 vännerna inte åt middag igår eller om de av någon märklig anledning inte var inloggade på Facebook, eller om de helt enkelt inte ville svara ...det vet jag inte. Men det kändes fint med de som svarade. (känner att jag blir tvungen att förklara att dessa funderingar har ett litet litet stänk av....ironi)

Vännerna åt:
  • Ugnspannkaka med enrisrökt sidfläsk och rårörda lingon + iskall mjölk.
  • Lax, broccoli och grädde!
  • Kycklingwok!
  • Kokt potatis,stekta isterband med rödbetor.
  • Köttfärsbiffar med feta, tomatsås och pasta.
  • Wokade grönsaker med Thaikyckling.
  • Potatis med vitlöks-smör och ett ägg.
  • Ugnskokt lax med rostade rotsaker.
  • Fläskpannkaka.
  • Kantarellsoppa, kex med ost, en avokado samt en näve hasselnötter
  • Lasagne, sallad på avokado och tomater och ett glas Campolieti ripasso följt av en macchiato och en bit mörk choklad.
  • Bruna bönor.
  • Rostad grönsakssoppa (viktväktarrätt) med lite bröd till.
  • Plättar med sylt.
  • Potatisgratäng med osttäckt kassler och lite grönt.
  • Indisk linsgryta med spenat och persilja och massvis med kryddor.
  • Två rejäla landgångar på hembakat rågbröd med sånt som fanns i kylen: lax,skagenröra,avacado,ser
    ranoskinka,ruccola, whiskycheddar och en bit brieost. Ett glas rött chianti till och sen en kopp te.
  • Köttbullar och stuvade makaroner.
  • Vem har råd med mat mitt i finanskrisen?
  • Köttbullar med makaroner,ketchup,gurka och kokt ägg.
  • Bara ett par mackor eftersom jag åt en god laxlunch idag
  • Fläskfilé, kantarellsås, råstekt potatis och ett lass grönt.
  • Lammkotlett och kikärtor.
  • Väl lagrad mozzarellaost (en sådan där plastpåsen runt om börjat svälla upp och det blir liksom bubblor i osten...) och skivade upp den på tallriken. Runt denna hamnade kokta blomkålsbuketter, gröna bönor, tomat, rucola+machésallad. Ovanpå detta örtsalt, citron, balsamvinäger, valnötter, oliver och solrosolja. Sist, men inte minst stänkte jag över rostad sesamolja.
  • Stekt fläsk o löksås.
  • Spagetti och köttfärssås.
  • Stekt Tofu med fullkornsris
  • Jag åt ingenting för jag är jetlaggad och känner mig lite ut-och-in just nu.

Lika bra att fortsätta med att vilja veta mer om vännerna....vad äter ni till frukost? Jag har en ledig onsdag idag och det blir kaffe med två ostmackor (Fazer Rågform) och ett glas Tropicana original apelsinjuice.

Såg att frågan fanns med bland dessa frågor för ett år sedan....hade glömt!

Ledig onsdag som sagt. Först till optiker för att hämta de nya linserna....sen vet jag inte vad det blir. Faller väl med snön kan jag tänka...

Dagens fundering: Igår hörde jag att Göran Hägglund anses som riksdagens roligaste person....det säger väl mer om riksdagen än om humorklimatet i Sverige? Att han är socialminister i Sveriges regering...det är humor!




Kommentarer
Postat av: Gela

Fin ide här hemma blir det havregrynsgröt med hemmagjord plommonsylt. Barna får hembakt bröd med diverse pålägg till de som ej vill äta gröt. Ha en fin fin dag./Gela

2010-01-27 @ 06:37:26
URL: http://gelashemochtradgard.blogspot.com
Postat av: Claus

Som vanligt börjar jag dagen med några koppar kaffe. Frukost blir det vid 9-iden på jobbet. Hade det varit torsdag så skulle det blivit buffé. Nu några mackor. Ha det gott på din lediga dag.

2010-01-27 @ 06:50:28
URL: http://koloniet.blogspot.com
Postat av: Lilla B

Äggröra och nattsvart kaffe.

2010-01-27 @ 07:16:36
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Lena

En skål med varma tinade björnbär, några matskedar keso, hackade valnötter, solrosfrön och på det en rejäl klick vispad grädde. Sköljs ner med te. Ser det konstigt ut kanske? Men jag äter ju LowCarbHighFat och på denna galanta frukost är jag mätt till vid 13-tiden.

Postat av: Georg Grundsten

vå löskokta ägg, två skivor Fazer rågform (!) med ekologiskt smör och brunost. Två koppar cappuccino och ett glas grapfruktjuice. D-vitamin och Zink.

2010-01-27 @ 07:44:51
Postat av: Anonym

Det är många som bara är inloggade någon gång i veckan på FB och en del lever sitt liv på FB. Det räcker med några goa vänner och man kan prata med många.

2010-01-27 @ 08:20:37
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Mariana

Te en tunnbröds macka med räkost och rökt kalkon ett glas äppeljuice bestod min frukost av, koppen med kaffe tas när jag kommer till jobbet.

Skönt med en ledig dag ha det så bra.

Mariana

2010-01-27 @ 09:16:25
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Mira

Jag har sprattlat på fejsbok länge nu utan att få någon som helst respons någonstans ifrån. Jag har givit upp. Bara att inse att man inga vänner har. Ens på fejan.



Fejsbok kan vara fruktansvärt nedslående så jag avstår.

2010-01-27 @ 09:24:32
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Lillebeth

Havregrynsgröt och kaffe. Med mjölk. Båda. Fast separat. Liksom.

2010-01-27 @ 09:26:06
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Oskar

Det blir som vanligt en ostsmörgås med något grönt på det ljusare av brödsorterna sen blir det en med leverpastej & inlagd gurka på det mörkare av de två sorternas bröd, en till två koppar kaffe & till slut en hård tunnbrödsmacka med ost.

2010-01-27 @ 10:34:12
Postat av: Eva

Om du och jag hade varit vänner på facebook garanterar jag att jag hade svarat. Jag har bara sett ditt foto där...

Frukost: En grov smörgås med kaviar. En rostad med ost och Koo´s apelsinmarmelad, den där lite bittra engelska. En stor mugg varm mjölk med en sked Nescafé i. Ägg Benedict och champagne om något ska firas!

2010-01-27 @ 13:52:35
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Londongirl

Frukost är mild naturell lättyoughurt med bär och en kopp te. Om jag hinner kan det bli ett kokt ägg också.

2010-01-27 @ 17:54:21
URL: http://tankevagor.blogspot.comt
Postat av: Johan

Hej!



Om dina humorfunderingar, kan man spåra en viss ironi om Göran Hägglund och kanske att han inte är din favorit i regeringen?

2010-01-28 @ 13:49:07
Postat av: Ronja

Ironi som behöver förklaras kan uppfattas som sarkasm. Ville du verkligen veta vad vi åt eller ville du se hur många som var så korkade att de svarade?



Ha en skön dag i snöyran!

2010-01-28 @ 13:55:12
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Den lilla gnutta ironi som fanns handlade om vilka som är ens vänner och vad man menar med vänner och att man kan ha i stort sätt hur många vänner som helst på Fb. Jag har ju lagt ut en Facebook-ruta på bloggen och det är ju en inbjudan att bli vän med mig...det är väl ordet vän som jag funderade lite över men det är absolut inget stort problem. Jag tycket att det var oerhört roligt att se vad man äter till middag en vardag i Sverige...och det kändes bara trevligt med svaren. Ironisk kan jag vara men aldrig och då menar jag aldrig...sarkastisk. Så! Ha en fin dag!

2010-01-28 @ 14:18:54
Postat av: Ronja

Det låter bra! Havrefras och mild naturell yoghurt till frukost... ;) Everyday!

2010-01-28 @ 14:46:41
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Alt godt

Om vi møttes ville vi nok bli vennar! :-) I dag spiste eg yoghurt med musli og knuste valnøtter, og eit glas vatn til. Det gjer eg kvar dag unntatt i helga, då slår eg ut håret med kokt egg og deilige smørbrød.

2010-01-29 @ 00:42:06
URL: http://altgodt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0