Site Meter

Iskallt Gamla Stan


Här från Tyska Brinken i Gamla Stan ser man Mariahissen och Laurinska huset där uppe på Söder.

Det blev en kort vandring i ett iskallt Gamla Stan idag innan jag åt lunch med systern på Riddarholmen...i Svea hovrätts restaurang! En fin stund som gick alldeles för fort.

Ibland är det kul med Facebook. På tunnelbanan in till stan fingrade jag som vanligt på mobilen och surfade in på Facebook. Där läser jag att Claes från Lund som jag träffat via bloggen och som jag även träffat en gång i det verkliga livet nere i Lund, jag läser alltså att sitter och dricker varm choklad på Café Gråmunken i Gamla Stan och jag skriver ett meddelande att jag är på väg in till Gamla Stan. Vi kunde väl träffas kort och hälsa? Och så blev det! Allt är inte meningslöst med Facebook!



Dagens låt

Kommentarer
Postat av: Diana Lovatt

Hoppas bara att Facebook inte kommer att ta betalt f.o.m sommar i år, för då kommer massor att lämna stället.

2010-01-13 @ 18:09:13
URL: http://cerecia.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Diana Lovatt: Oj det har inte hört! Låter inte bra.

2010-01-13 @ 19:20:11
Postat av: Agneta Jonsson

Fina bilder, riktigt känner hur trevlig promenad det var. Av någon anledning kom jag att tänka på Strömparterren. Jag tror att Weibulls har haft några provodlingar där, tidigare år. Får medge att jag gjort en nigande rörelse när jag gått förbi och plockat med mej fröställningar.

2010-02-15 @ 16:35:46
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Agneta Jonsson: Det var en fin vandring i kylan. Oj visste inte att Weibulls hade odlingar där.

2010-02-15 @ 20:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0