Site Meter

Hos Edvard

Granatäpple

I väntan på det ljusa och vackra 2011 så hängde jag i Edvard Anderssons växthus en stund idag.
  • In i värmen
  • Glädje att få rikta kameran mot blommor
  • Kände t.o.m. doft av Medelhavet
  • Såg fåglar och humlor
  • Började nästan nynna...
  • Kände på mogna citroner
  • Såg mandelträdets blommor falla till marken
  • Grönt te och morotskaka
  • Isen tinade från kroppen
  • Tråkigt att de stängde redan kl. 16
Olivträd

Rosenmyrten

Banksia ericifolia

Edvards egen nyårskör?

Ut i verkligheten igen...


Kommentarer
Postat av: Kersti

Fint med lite färg i bloggen. Det värmer också i vintermörkret.

2010-12-30 @ 20:24:09
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lotta

Härliga bilder! Är riktigt svulten på blomsterbilder och trädgårdskänsla nu när julen är över. Visst är vår vinter vacker men.......



Vill önska dig Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År, och tacka för ett trevligt bloggår. Jag är dåligt på att lämna hälsningar efter mig men läser ofta och gärna din blogg, lär mig så mycket :) Tack och ha det så gott :)

2010-12-30 @ 21:10:55
URL: http://www.lottas-tradgard.se/
Postat av: Lena

Precis vad ögat behövde!

2010-12-30 @ 22:07:01
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Kersti: Visst, vi har vitt så att det räcker!



Lotta: Tack för dina ord och jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!



Lena: Va bra!

2010-12-30 @ 23:25:03
Postat av: Anonym

Tänk en "Edvards" hus i anslutning till biblioteken, äldreboende, bostadsföreningar och andra ställen där vi samlas. Det borde inte vara en omöjlighet med modern teknik. Vilket lyft det skulle ge våra frusna själar.

Önskar dig allt gott under 2011. Stor tack för att du förgyller vardagen.

2010-12-31 @ 07:15:18
Postat av: Ramona K

Woops...fingrarna snubblade på "skicka-knappen". Trodde inte texten skulle tas emot utan avsändare.

2010-12-31 @ 07:18:52
Postat av: Anita

Det är ju helt otroligt! Det är ju sommarbilder! Så underbart att se. Skönt att få fly vintern under några timmar. Vilken tur att sådana oaser finns och att du förevigar dom i din blogg.

2010-12-31 @ 08:40:39
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: Vilken bra idé! Det borde finnas ett ´´Edvard´´ i varje bostadsområde. Tack själv och jag önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År



Anita: Ja det är verkligen en värmekälla så här mitt i vintern.

2010-12-31 @ 09:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0