Site Meter

Skisser för nästa sommar...

Stockholms trädgårdar och parker


Skånegården på Skansen

När jag tidigare även skrev min andra blogg Trädgårdsspanaren så besökte jag trädgårdar och t.o.m. betygsatte dem under en tid. De här gamla inläggen känns inte så bra idag och bilderna är inte direkt i toppklass.
Jag tänkte därför att jag skulle göra om besöken under nästa år och skriva något liknande. Inga betyg och inte så mycket gnäll men uppdatera läget och ta nya bilder och vad jag hoppas något bättre bilder. Alltså har jag redan nu börjat skissa på planer inför sommaren 2011. Jag kommer att spana i Stockholms trädgårdar igen om 9 månader!

Bergianska trädgården
Berzeii park
Centralbadets trädgård
Drottningholms slottspark
Edvard Anderssons växthus
Kungsträdgården
Lusthusporten på Djurgården
Mariatorget
Millesgården
Piperska muren
Rosendals trädgård
Sinnenas trädgård
Skansens trädgårdar
Tessinparken
Ulriksdals slottspark
Waldemarsudde
Vinterviken


Tänkaren på Waldemarsudde

Dagens låt

Tyvärr har Kent tagit bort sina låtar från senaste albumet Skisser För Sommaren från Youtube.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Ett gediget program för 2011, Gillar bilden på Skånegården det är så grönt och fint.

Inte fel med lite kritik heller tycker jag.

2010-08-25 @ 20:52:25
Postat av: Anonym

Då kommer du att ha lite att göra nästa sommar, alltså:) Ska bli intressant att följa.

Charlotta

2010-08-25 @ 20:57:25
Postat av: Lars Forslin

Du blir en maktfaktor på webben Hasse! Du kan gott jaga dem lite med blåslampa, som inte sköter sin park.

2010-08-26 @ 12:45:45
URL: http://blogg.perenner.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Ok..lite kritik då.



Charlotta: Ja det tar nog lite tid, men kul är det.



Lars: Makt är ett av de fulast ord jag vet...så någon maktfaktor varken är jag eller blir jag. Jag blir en vänlig spanare.

2010-08-26 @ 16:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0