Site Meter

Färgsprakande fototävling i oktober

Nu fungerar arkiv, kategorier och länkar igen...tack Nina på blogg.se.



I två år har jag haft fototävling i november här på bloggen. Det har varit en utmaning att försöka ta en bra eller intressant bild i den gråaste, mörkaste och tristaste månaden på året. De flesta har nog ändå gillat utmaningen trots allt. Att i det omöjliga hitta något möjligt motiv att tävla med.

Men i år har jag tänkt att det ska bli en färgsprakande tävling i oktober i stället. Oktober då träden byter färg, då klorofyllen lämnar bladen och kvar blir ett av naturens alla konstverk. I oktober då alla lönnar, lindar, aspar, askar mm. byter om till höstdräkt för att sedan bli avklädda och bli mer anonyma i naturen under ett halvår.

Mer om fototävlingen om en månad...nu njuter vi av sensommaren ett tag till.

Dagens låt

Kommentarer
Postat av: TrädgårdsTuristen

Kul med en utmaning. Hösten känns roligare när man har kameran med sig i naturen. /Ann

2010-08-26 @ 18:50:28
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com
Postat av: LillaB

Roligt initiativ, Slottsträdgårdsmästaren! Du får nog in så många färgsprakande bilder att när den grå november sen kommer känns den efterlängtat lugn och skön för ögat.

2010-08-26 @ 18:51:07
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

TrädgårdsTuristen: Mm det blir nog en och annan bild i höst.



LillaB: Visst...man tycker säkert att det känns skönt med den disiga, dimmiga och grå november sen.

2010-08-26 @ 19:44:34
Postat av: Annelie

Tack för Chrome-tipset häromdagen, kul plock, det mesta snabbare saknar dock vissa saker men det kommer nog. Framför allt är det kul att "kunna".

Ser fram emot alla vackra höstbilder.

Ha en fin kväll

2010-08-26 @ 20:11:20
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Har jag tipsat om Chrome Annelie?

2010-08-26 @ 20:17:22
Postat av: Annelie

Japp, i en av fyra rutor under KANSKE GILLAR DU, den är inte kvar ser jag men det var härom dagen.

Nu är det sovtime här i Malmö.

2010-08-26 @ 21:25:51
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Aha...det är ett program som väljer ut dem...jag har ingen koll själv där. Men då förstår jag. Sov gott!

2010-08-26 @ 21:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0