Site Meter

Snart lyfter man båtarna ur kanalen




Båtsäsongen lider mot sitt slut och man ser över sina ögonstenar innan de ska packas in i presseningar för att få skydd mot snö och kyla. Den här skepparen rörde sig vant och självklart på sin vackra träbåt och jag tror att han redan drömmer om sjösättningen i maj nästa år.
Borta vid Bellmanmuseets trädgård på Långholmen blommade ännu vallmo men annars börjar trädgården göra sig beredd inför vintern.

Vi besökte 1000 meter konst i Huddinge där massor av lokala konstnärsförmågor ställde ut sina verk från Huddinge Centrum till Fullersta gård och sträckan är alltså 1000 meter.
Huddinge-Botkyrka trädgårdsförening hade en del tävlingar som "Godaste bakverket av trädgårdens goda", "Roligaste grönsaken", "Vackraste buketten". Där träffade jag Nina Granath igen och även en sann och passionerad trädgårdsgentleman som har sin vad jag förstår vackra och speciella trädgård i Tumba. Se hans fina hemsida A Gentleman´s Garden


Mangold vid Bellmansmuseets trädgård. Fotograf K.

Nu lyfter man båtarna ur kanalen
Snart fryser fjärden här till is
Snart sjunker dom här tornen
och taken ner i ett råkallt dis

Folk därute bryter upp och flyttar in
från småstäder, skogar
från tristessens vinande vind

Vi tar oss fram så gott vi kan
mellan dröm och verklighet
Vi blir vad vi väljer
Vi blir vår ensamhet
Ur Ulf Lundells ´´Jag saknar dig´´

Kommentarer
Postat av: Lilla Frun

Tack för besöket i Huddinge, hoppas ni hade en trevlig, solig och givande dag!

2009-09-28 @ 20:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0