Site Meter

Fågelsång i rymden?

Det ställdes en fråga på Aftonbladet om nuvarande rymdäventyr är väl investerade pengar.
Herregud! Merparten av svenska folket tycker verkligen det!!!  Ibland blir man mer rädd än vanligt....

Hade du hellre lagt miljarderna på något annat?
Ställningen just nu:
Vetenskap och forskning – på jorden. (22.2 %) Alternativ ALT1
Bistånd. (6.0 %) Alternativ ALT2
Välfärd. (16.1 %) Alternativ ALT3
Annan samhällsnytta. (17.8 %) Alternativ ALT4
Nej, rymdsatsningen ger valuta för pengarna. (37.9 %) Alternativ ALT5


Kommentarer
Postat av: Kersti

Ja jag hade tveklöst satsat på annat än rymden. är jag månne i minoritet?

2009-09-05 @ 23:18:51
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: inger sundström

så länge det finns människor utan tillgång till rent vatten och tillräckligt med mat för att hålla livhanken så tycker jag nog att rymden kan vänta

men visst är det spännande med allt outforskat och detta svindlande universum lockar...

2009-09-06 @ 00:00:39
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kersti och inger sundström: Visst är det spännande att utforska det okända men för mig är dessa resor bara ett tillfälle för människor att leka upp miljardbelopp.

2009-09-06 @ 07:38:15
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0