Site Meter

Så förbannat mycket blommor och trädgård!

En sann trädgårdstok, så beskrev Lena Israelsson mig i den där artikeln i DN förra året och jag vet inte om det var en komplimang eller ett hån...eller något annat.
Ni som läser den här bloggen kanske tror att jag tänker trädgård dygnet runt och hela tiden går med en kamera runt halsen och fotar allt som har med trädgård att göra. Visst tillbringar jag mycket tid med att besöka trädgårdar och med att fotografera....för mycket kanske, men jag hinner faktiskt med helt andra sysslor också på fritiden.

Någon hade en fundering över min blogg och sa att:
- Om det inte vore så förbannat mycket blommor och trädgård hela tiden så skulle bloggen vara helt ok.
Något att tänka på kanske....

Fototävlingen
Hade en fundering över den där fototävlingen som jag tänkte starta upp i november igen. Kanske att vi skulle ta den i oktober i stället och göra hela tävlingen till ett stort färgfyrverkeri? Vad tycker ni....ni som har tänkt att vara med?

Så tycker jag att det är så kul att Mariana har börjat blogga. Jag träffade Mariana och Börje när jag var på trädgårdsresa till trädgårdarna kring Rom för några år sedan och det var ett trevligt möte.

Dagens låt...lycka till med USA-lanseringen. Vår nya musikexport.
Ikväll har jag sett på Idol


Kommentarer
Postat av: Ronja

En oktobertävling vore ju kul, men jag gillade finessen med att vi fotografer fick ränna runt mitt i mörka grådassiga november för att leta efter vackra saker. I oktober är ju allting vackert! :)



PS! Agneslåten är superskön och videon var läcker den med! Hörde en lugnare version av låten för ett tag sedan, den var ännu bättre.

2009-09-10 @ 19:51:26
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Anne

Jo, jo, oktobertävling blir bra. I november har nog redan gått i ide...

2009-09-10 @ 20:04:44
URL: http://afcr.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag besöker Din blogg dagligen för Dina vackra bilder och det Du skriver om "Din" och andra trädgårdar. Har en känsla av att vi är rätt många som gör det just av den anledningen.

Knäppstyre är väl ett milt uttryck om en person med så korkade åsikter, fortsätt . . . snälla.

2009-09-10 @ 20:14:56
Postat av: Ellinor

Hehe.. jag gillar folk med humor jag ;)

2009-09-10 @ 20:20:00
URL: http://kajplats13.blogg.se/
Postat av: Lilla B

Jag är gärna med antingen det blir oktober eller november. November är nog en större utmaning än oktober. Lite svårare - lite roligare för inget är så gråtrist som en kalljävlig november.

2009-09-10 @ 20:48:12
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Kersti

Jag tycker nog som Lilla B. November är väldigt mycket svårare men kanske just därför kan det bli roligare än oktober.

Visst är det mycket trädgård men också mycket annat.

2009-09-10 @ 21:10:44
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ramona K

Kommentaren du återger är nog en skämt. Vad ska Slottsträdgårdsmästaren annars ha som huvudämne? Vimlet från Östermalm? Fortsätt med det du gör så bra.

Tävlingen? När som helst. För mig är det slumpen som avgör om det blir något värt att skicka in eller ej.

2009-09-10 @ 21:13:47
Postat av: Annika

Oktober! :)

2009-09-10 @ 21:21:08
Postat av: Pia

Inte mycket att tänka på, det finns väl andra bloggar för dom som inte är intresserade av trädgård! Det finns alltid något intressant att se och läsa om på din blogg. Hoppas att du inte blev alltför illa åtgången efter jordgeting-äventyret idag.

2009-09-10 @ 21:49:55
Postat av: billan

Förutom "så förbannat mycket blommor och trädgård" bjuder du på musik, humor och en och annan galenskap. Vill minnas att du till och med var lite inne på mat och vin ett tag, visst var det så? En dag eller två.....

Egentligen tror jag inte att du behöver nått mer beröm, men jag gillar det här! Rutiner är bra att ha: kl 06.00 mobilväckningen skriker, tre snooz, krälar upp upp ur sängen, släpar sig efter väggen till muggen, kissar, irrar till köket, latten, bärbara med Dagens Slottsträdgårdsmästare....sen är man redo för dagens äventyr:)Oktober eller November spelar ingen roll!

2009-09-10 @ 21:57:59
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Eva

Äntligen fick jag ett ansikte till slottsträdgårdsmästaren - ett trevligt sådant! Kommentaren "Om det inte vore så förbannat mycket blommor.." o s v är ju ganska rolig och säkert egentligen avsedd som en komplimang. Jag hade tolkat det så i alla fall.

Fototävling med bilder från oktober - svårt, men inte lika svårt som att få till något i november (för oss amatörer alltså). Jag är gärna med!

2009-09-10 @ 22:02:05
URL: http://skogseva.blogspot.com
Postat av: HelenJ

Jag gillar din blogg med eller utan blommor - fast det var ju pga blommorna som jag hittade hit från början.

Fototävling - ja tack. Det spelar ingen roll om det blir oktober eller november. Men november är ju mer utmaning förstås...

2009-09-10 @ 22:31:13
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Ja det är ju den där jobbig novembermånaden som kanske ska förgyllas med en fototävling igen ändå.



Anne: Men om det nu blir i november så får du skjuta på ideläggandet.



Annelie: Det var nog en del humor och glimtar i ögonen med det där uttalandet.



Ellinor: Ja me.



Lilla B: Ja det lutar nog åt att det kanske blir november i alla fall.



Kersti: Jo...som sagt...



Ramona K: Hoppas att du ställer upp i tävlingen.



Annika: Ok...



Pia: Tack för omtanken...tror svullnaden är borta i morgon.



billan: Hoppas nu att ingen såg inlägget som ett fiske-inlägg. Jag känner personen så själv skrattade jag bara. Känns fint att jag ingår i dina dagliga rutiner...



Eva: Bra att du blir med..



Helen J: Nu känns det nästan klart att det blir november.



2009-09-10 @ 22:53:28
Postat av: Karin A

En blogg visar ju bara en liten del av en person men du lyckas ju förutom blommor och liknande även få in en hel del fotboll och musik. Kul tycker jag, även om jag ju gillar foto och trädgård bäst själv!



Jag ser fram emot tävlingen oavsett om det blir i oktober eller november! :) Trevlig helg!

2009-09-11 @ 08:25:09
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Skogsnuvan

Nämen du. Det måste väl vara ett skämt. Jag läser din blogg just därför att det är så mycket blommor och för att du har så mycket kunskap och tar så fina bilder. Jag tror visst att du har andra strängar på din lyra men fortsätt du som förut. Det är toppen!!!

2009-09-11 @ 08:37:16
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Postat av: Lillebeth

Minns artikeln. Fin tycker jag. Och det är väl alltid så när man har ett riktigt intresse att andra tycker man är lite tokig. Men utan tok ingen utveckling!

2009-09-11 @ 09:16:50
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Matildas fikarum

Jag älskar dina bilder på trädgård och blommor, ju fler desto bättre! Vackra trädgårdsbilder kan det aldrig bli för mycket av.

2009-09-12 @ 11:17:48
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Ja fotboll och musik är viktigt...kanske borde vara lite mer fotboll...



Skogsnuvan: Jag kör på...



Lillebeth: Ja ett intresse kan ju ha olika grader men än så länge har det inte gått över till besatthet...



Matildas fikarum: Tack! Det kommer att fortsättas att vräkas ut trädgårdsbilder på bloggen.

2009-09-12 @ 13:48:06
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0