Site Meter

Glöd




Rosendal är alltid bra. Vilken tid på åren man än besöker Rosendal så den här platsen bra.
Nu glöder det i de spegelvända planteringarna  här på Rosendal och de döptes också under kulturhuvudstadsåret 1998 till ´´Glöd´´.

Hur gärna jag än vill hålla kvar sommaren, så är det bara att ta sig an hösten nu. I morgon är det oktober. Nu  tar vi fram vinterkläderna, köper storpack med stearinljus och läser alla de där böckerna som man inte hann med i somras, ser alla filmerna som väntar på att ses, fikar inne på spännande caféer, vandrar runt Djurgården med mössa på, får tid att städa lägenheten och försöker få ordning på alla tusentals bilder man tagit under sommaren och sover mer!

Dagens perfekta låt
.

Kommentarer
Postat av: Anita

Det var härligt att vakna till en sådan glödande bild. En underbar rabatt och det påminner mig om att jag inte besökt Rosendal i år som jag hade planerat. Men det tar kanske ett tag innan glöden falnar, även om vi inatt hade frost igen, -1 var det för en stund sedan.



Ha en bra första oktoberdag!

2009-10-01 @ 06:14:29
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Kalle

Ja, nu kan inte heller jag förtränga hösten längre.

-1 ute, +16 inne och jacka på till jobbet för första

gången sedan semestern..

2009-10-01 @ 06:57:46
Postat av: Lillebeth

Låter himla trevligt och så, men än sörjer jag sommaren för mycket för att se fördelar med det som är och kommer. Love Lou Reed!

2009-10-01 @ 09:25:07
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Eva

Jag sörjer lite det som vissnar och försvinner. Tycker det är trist när rabatterna blir svartare och fulare. Avskyr att mullvad och sork börjar härja igen och att jag alltid måste hålla på med mina fällor. Vill helst sitta ute och vakta trädgården om nätterna nu när vildsvinen närmar sig och bökar nära, nära eltråden. MEN - hösten är också fantastisk. Jag har planterat ett nytt träd, ett svartplommon, nävan "Jolly Bee" har fortfarande blommor, Margueriterna ser ut som snödrivor och lönnarna glöder i rött, orange, guld. Och den ljuvliga rosen "Louise bugnet" låtsas som om det är högsäsong och har mängder av knoppar och blommor! Allt har klarat en lätt nattfrost, hoppas att nästa knäpp dröjer. I natt var det fyra plusgrader här på Romeleåsen och nu kl tio har termometern klättrat upp till tolv - en ny härlig höstdag!

2009-10-01 @ 10:05:51
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Johanna





Oh ah, så tjusigt..

Ibland glömmer jag nästan varför jag gillar o jobbar med trädgård, men när man ser sånt här så minns man o lusten vaknar med buller o bång!



2009-10-01 @ 17:48:37
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Gerda

Vilken perfekt bild! Vilken perfekt låt! Nu vill jag bli frisk från bronkiten och promenera på Djurgården i stället. Tack för en dos medicin.

2009-10-01 @ 19:07:39
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Den kallaste platsen under resan till jobbet är alltid slätterna vid Antroposoferna...där var det -2 halv sex i morse. Iskallt!



Kalle: Aj...16 grader inne Kalle? Ut och leta drivved efter havsstränderna hos dig så att du får ihop lite ved...



Lillebeth: Jag förtränger att jag saknar...har börjag längta i stället!



Eva: Men det kan vara skönt med ett avslut i trädgården också...att lägga på locket för att snart börja planera för nästa säsong.



Johanna: Bra med lust som vaknar.



Gerda: Krya på dig!



2009-10-01 @ 19:54:56
Postat av: Eva

Åh, min absoluta favoritlåt! I början av året var vi några vänner som satte ihop listor våra 100 bästa låtar och detta var min nummer 1! (En plågsam process var det.)Den känslan man har efter en alldeles, alldeles perfekt dag fångar LR precis.

2009-10-01 @ 21:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0