Site Meter

I slottsträdgården....

  • har jag börjat göra ordning trädgårdslandet inför vintern och med tanke på nästa säsong genom att lägga på brunnen kogödsel.
  • börjar trädens löv färgas gula och röda.
  • har jag tagit in änglatrumpeterna och stamfuchiorna och snart kommer även pelargonerna att plockas in.
  • blommar många perenner vidare, de står emot frosten bra.
  • blommar även sommarblommorna vidare som om inget hänt...
  • hade vi frost i natt.
  • sveper kylan ner från norr.
  • klipper trädgårdsmästaren buskar....slånsnår som ska minskas på höjden för att få fram sjöutsikt.
  • funderar trädgårdsmästaren om inte Zlatan ändå kommer att funka i Barcelona...funderar vidare på eniroreklamen... funderar också hur många av er som har problem att se bloggen på ett riktigt sätt.
  • har samma trädgårdsmästare bestämt att ta den sista semesterveckan när höstjobben är klara...om en månad ungefär.
Dagens låt

Kommentarer
Postat av: yrsa

det är dupa o svåra frågor du har att grubbla på .. winnerbäck är en ny bekantskap, har stött på honom tidigare här hos dej, inte alls illa, och wc- dikten den var ju fin. har själv också varit vessa diktare då förr.

2009-10-01 @ 20:24:52
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

yrsa: Ja det är de existentiella frågorna som kommer upp så här på hösten...

2009-10-01 @ 20:33:06
Postat av: yrsa

jo hösttankar- ta en titt på bilden i mitt nya inlägg, där inne hos mej. försöker finna samma ro, svårt när man ser fullmånen.

2009-10-01 @ 20:46:21
URL: http://millamaria-finnastigar.blogspot.com
Postat av: billan

En bra sak med hösten är att man har gott om tid att strosa och filosofera.....

L.W albumet går och går hos mig jag har börjat få ett par favoritspår nu vid det här laget!

2009-10-01 @ 21:06:39
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0