Site Meter

Avstängd

Jag hade reklam på min blogg genom Google AdWords och tjänade ca 1500 kr i månaden. Jag hade skrivit på ett kontrakt där jag lovade att absolut inte själv klicka på reklamen eftersom jag fick betalt per klick och det kändes ju helt självklart.

En dag kom det upp en reklam som intresserade mig och jag glömde bort mig och klickade in. Jag upptäckte mitt eget misstag men tänkte att ett enda klick kunder väl inte var så farligt.
Dagen efter fick jag ett meddelande från Google att mitt konto var stängt. Jag var avstängd för ett klick på en reklam.

Jag blev ju knappast rik på den där reklamen och misstaget gör inte så mycket...det kanske är så att reklam och slottsträdgårdsmästare inte passar ihop...!

Dagens reklam
.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ojdå här gäller det att inte halka på tangentbordet...Men reklamfritt ser trevligare ut även om jag kan förstå att man gärna tjänar en slant på det om man har en välbesökt sida.

Postat av: Trebarnsmamman

Det där misstaget gör man lätt! Jag har inte google-adwords utan en annan reklamdistibutör och jag tjänar deffinitivt inta 1500 kr i månaden. Men i alla fall så räknar den bort mina ofrivillga klick (+ ett gäng till som jag inte vet varför). Kanske något att tänka på, dvs tjäna mindre men inte bli avstängd för misstag.

2009-10-09 @ 08:09:59
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Mariana

Lätt hänt! Jag skulle säkert gjort samma sak.

2009-10-09 @ 09:44:41
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Lillebeth

Men ullungrönnen tål verkligen att visas upp. Och inte är den så vanlig heller! Ha det gott!

2009-10-09 @ 09:48:43
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Annelie

Egentligen är ju Din blogg betydligt trevligare utan men det var en möjlighet för oss som tittar in att "ge något litet tillbaka" för allt VACKERT Du förgyller vårt liv med. Till min förvåning var faktiskt en del reklam riktigt nyttig. En god vän här i Malmö kommer att anlita klättrande trädrensare tack vare det.

Ha en riktigt njutningsfull helg.

2009-10-09 @ 12:34:58
Postat av: Kerstin

Det var dig väl unt dessa 1500 kr, för denna fina, trevliga och lärorika blogg. Jag blev diskad i en fondtävling i Swedbank innan jag ens kom igång, man fick inte ha endast en fond, utan man skulle ha minst två, stod det i tävlingsreglerna, de läste inte jag ordentligt, så jag gick ut hårt och satsade allt i en enda fond. Jag skulle ju tjäna storkovan. Upp som en sol ner som en pannkaka, så är livet ibland. Händer inte värre saker så är det ju ingen katastrof. Ha en bra helg // Kerstin

2009-10-09 @ 23:12:16
Postat av: Kai

Så mycket tid och energi som du säkert lägger ner på denna utmärkta blogg är det verkligen tråkigt att inte kunna få något tillbaka. Det finns andra liknande annonseringsfunktioner, men de är av sämre kvalitet.



Jag har förövrigt själv blivit avstängd från Google AdSense, och detta UTAN att ha gjort något fel! Verkar som om någon/några hade klickat flera gånger på samma annons och Allsmäktige Google gjorde mig till ansvarig för detta - som jag inte har någon kontroll över.



En sådan avstängning gäller tydligen "på livstid" dessutom.

Rent allmänt tycker jag företaget Google håller på att få alldeles för mycket makt. Storebror ser dig!

2009-10-10 @ 12:05:26
URL: http://www.tradgardsdrommar.nu
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lena: Ja det gäller att vara försiktig med reklam.



Trebarnsmamman: Jag tror nog att bloggen får vara reklamfri nu till det dyker upp något intressant.



Mariana: Skönt att höra...



Lillebeth: Håller med dig!



Annelie: Tack för dina fina ord och vad bra att din vän fixade arborister genom reklamen.



Kerstin: Det är hårt att tävla...ha en bra helg själv!



Kai: Det säger det mesta om Google. Tyckte tidigare att det var perfekt att Google blev så stora att de utmanade Microsoft när de nu snart kommer med ett eget operativsystem också...men jag vet inte längre. Det är lite som du säger att ´´Storebror ser dig´´.

2009-10-10 @ 17:28:55
Postat av: Ledighetsparadiset Solåkra

Vilken osis. Hoppas du inte slutar att blogga för det.

2009-10-12 @ 15:25:45
URL: http://solakra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0