Site Meter

Brudarna blommar





Nu blommar pärlbusken Exochorda ´The Bride´ igen och varje år blir jag lika lycklig av dessa vackra buskar. Vi har tre brudar i stora slänten och de kommer under några veckor att spela huvudrollen här.


Mandelblom som sprider sig på gräsmattan vid entrén till slottet.

Dagens låt
Dagens arbete - Planterat ut alla sommarblommor som jag drivit upp.....eller de som är kvar.
Bl.a. har jag på borggården planterat 135 röda pelargoner i planteringarna...i ösregn. Dessa har jag övervintrat och mer än hälfen är sticklingar som jag tog i mars. 150 mignonsommardahlior i gult och vitt har också fått sin plats för sommaren och de späda plantorna mådde bra i det här vädret. Stark sol är värsta fienden för dessa stackare.
Flyttat ut stamfuchiorna och änglatrumpeterna och i morgon kommer agaven ut. Nu är det sommar på riktigt!
Dagens Trädgårdsspaning
I övermorgon - ska jag vandra på taken.
.

Kommentarer
Postat av: bettankax

I hela mitt liv har jag önskat mig en pärlbuske. Än är det inte för sent!

2009-05-28 @ 21:23:23
Postat av: Katarina

Klart att brudarna blommar det är ju Pingst!

Ta det lugnt uppe på taken, gissar att det blir en fantastisk upplevelse för dig som vågar!

2009-05-28 @ 21:40:07
URL: http://kollitott.se
Postat av: Ramona K

Planterade en pärlbuske i fjol. Jag vill så gärna ha en sådan, eller flera men det som visar sig i år är några brunna pinnar med ett par gröna knoppar. Jag visste det var en chansning här i zon 4 men jag ska vårda den ömt, kanske inte allt är förlorat?

Ha det så bra uppe på taken imorgon. Det ser ut som om vädermakterna är på din sida.

Trevlig helg

Ramona K

2009-05-29 @ 08:29:06
Postat av: Lillebeth

Världen är så otroligt vacker just nu med allt som blommar. Svårt att hinna med o se allt. Att sitta här vid datorn är ju ett sätt ;). Och Ramona ovan: Jag planterade också en pärlbuske och den har klarat sig så ge inte upp!

2009-05-29 @ 09:12:13
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Ronja

Läckra brudar! Man kanske skulle skaffa en... ;) Haha... det kunde ju feltolkas ganska rejält, men Exochorda 'The Bride' vore ju något för trädgården i alla fall!



Ha en riktigt skön helg, Slottis! :)

Kram från Ronja

2009-05-29 @ 17:58:53
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Ronja

Hej igen... Beskär man 'the Bride'?

2009-05-29 @ 18:01:52
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

bettankax: Bara att åka till närmaste platskola eller växtbutik. Lycka till!



Katarina: Ja nu blommar väl allt och alla! Det blir slottsträdgårdsmästare på hett plåttak.



Ramona K: Ge inte upp...den behöver säkert lite tid och en massa kärlek...



Lillebeth: Visst är det vackert och det går så fort. Häggarna har blommat över och nu väntar vi på fläder och prästkragar och annat vackert.



Ronja: Skaffa dig du en brud Ronja...och nej man behöver inte beskära den. Ha en skön helg själv i Sörmland!

2009-05-29 @ 18:24:15
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0