Site Meter

Nu är träden skirtfina

Vi befinner oss i den vackraste tiden nu och trädens blad är skirt gröna.

Bilden med lindarna är från Rosersbergs slottsträdgård. Där har jag idag bytt ut alla bilderna från en tidigare trädgårdsspaning från 2006. Det kan tyckas märkligt att efter resan kasta sig ut i en slottspark det första man gör när man kommer hem....men det handlade om att äta lunch med min dotter och jag kunde inte hjälpa att jag kom åt kameraavtryckaren vid något tillfälle....




Den här häggen blommar hysteriskt mycket just nu utanför mitt sovrumsfönster och hade jag bara haft mitt luktsinne kvar hade jag somnat till häggdoft....det hade jag tyckt om. Men inte Strindberg. När han bodde en tid ute på Djurgården flydde han platsen då häggen blommade för att slippa dess stank...!


Dagens låt

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Kanske säger jag det i september också, när luften börjar bli hög och klar och stränderna öde. Den bästa tiden är nu. Maj är en underbar, fantastisk månad. Vi är lyckligt lottade som får leva nära naturen och kan njuta varje dag!

Önskar dig en go vecka!

2009-05-17 @ 18:43:42
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: bettankax

Fyndig rubrik till förtjusande bilder!

2009-05-17 @ 18:55:42
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa: Vår bästa tid är när det är vår....ha en fin vecka du också.



bettankax: Längtar bara efter häggdoften också...ska försöka med hypnos.

2009-05-17 @ 21:34:37
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du förlorat luktsinnet helt nu? Det låter inte roligt alls.Jag håller tummarna för att det kommer tillbaka!

2009-05-17 @ 22:16:14
Postat av: Kersti

Så olika det kan vara. Jag njuter verkligen både av häggens blom och doft.

2009-05-17 @ 22:20:15
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Göte Borg

Nu är träden verkligen ski(r)tfina! Sanningen Slottis och välkommen tillbaka till bästkusten!

2009-05-17 @ 23:22:01
Postat av: Anita

Det var ju tur att du råkade kom åt avtryckaren ibland så vi fick se denna skirtfina bildsvit. Ha en skön vecka!

2009-05-18 @ 06:36:48
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Yo

Skirtfint! Verkligen:) Verkar ha varit en underbar resa söderöver. Du måste vara stärkt och glad att du tog dig tid att göra den. Yo

2009-05-18 @ 11:51:18
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonym: Tack...jag hoppas verkligen att jag ska kunna känna dofter ordentligt igen.



Kersti: Samma här!



Göte Borg: Tack...men jag är redan på bästkusten nu...



Anita: Ha en skön vecka du också!



Yo: Jag är verkligen glad att jag gjorde den...trots att det är en galen tid att lämna sin trädgård.

2009-05-18 @ 18:14:57
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefina bilder!!

Frågestund i bloggen nu! Den som kommer med bästa frågan enligt mig får ett presentkort från kicks på 250 kr, så passa på!

2009-05-18 @ 18:19:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0