Site Meter

Rebellen

Jag besökte vårdcentralen här hemma i byn. När jag satt i väntrummet kände jag blickar mot mig som inte var att leka med. Flera av de väntande människorna gav mig mördande blickar och jag undrade vad jag hade gjort för fel.
Jag hade tagit nummerlapp och jag hade......aj fan......jag hade glömt att använda de blå plastpåsarna som man trär över skorna. Nu såg jag att alla i rummet hade blå plastpåsar utom jag. Jag tittade ner mot mina kängor och såg att en lite vattenpöl hade bildats på det nyskurade golvet.

Eftersom olyckan redan hänt så var det ingen idé att hämta några blå påsar och jag kände mig lite som en rebell när jag satt där och var hatad av mina by-medmänniskor. Självklart är påsarna bra för både hygienen på vårdcentralen och en hjälp för städarna och jag lovar att ta på de blå påsarna nästa gång, jag har egentligen inget behov av att vara rebell.

Förlåt alla väntande människor på Tranebergs vårdcentral....hoppas att ni hämtat er från det som hände idag och jag önskar er all lycka i livet...med eller utan blå plastpåsar på skorna.

Jag tycker nog annars att jag är en ganska hänsynstagande människa men ibland kanske jag brister en aning. Som när jag glömmer de blå påsarna eller när jag lägger upp varor på bandet på ICA. Jag vet att man ska lägga streckkoden åt samma håll och att varorna ska ligga i  en snygg ordning men det är sällan jag tänker på det, jag är antagligen för tankspridd.
Magnus Uggla skrev i sin blogg en gång att han vägrar att lägga avskiljarpinnen efter sina varor, det var hans sätta att hålla kvar rebellen i sig!  På den här nivån är man rebell när man är över 50.

Dagens låt  en hyllning till alla gitarrknäppare och trubadurer.

Kommentarer
Postat av: pilgrim

:-) Dagens gladhistoria!

Postat av: Anonym

Hahaha .., jaha, det är alltså därför så många kunder glömmer avskiljarpinnen i kassan ..-))



Jag har REBELLER framför mig!



Det där med att vända streckkoden mot kassörskan, det tycker jag inte är så viktigt .. däremot är det skönt att slippa varuberg .., hälsar kassörskan Nilsson.

2009-03-12 @ 15:03:00
Postat av: Lena

Man måste behålla spänningen i livet - jag felparkerar så ofta jag kan. Inte så jag är i vägen för trafiken men så där lagom - på lastzoner t ex. Eller betalar för kort tid.

Däremot får jag ofta beröm i kassan för att mina varor är exemplariskt uppradade på rätt håll. Av kassörskan då - inte av kunderna bakom som suckar lätt...

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

pilgrim: Tror inte besökarna i väntrummet håller med dig dock!



Kassörskan Nilsson: Då förstår du nästa gång det inte är ordning på avskiljarpinnen. Lovar att fördela varorna från och med nu!



Lena: Hm..parkera fel medvetet...intressant! Jag har en vän som är sjukligt noga hur man lägger varorna på bandet...måste fota det någon gång.

2009-03-12 @ 15:33:41
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Azola

Hi hi...vilka rebelliska äventyr ni bjuder på!

2009-03-12 @ 18:29:05
Postat av: Johanna

ojoj, inte visste jag att det frodades såna rebeller bland trädgårdsbloggarna!

jag lägger streckkoden rätt som en trevlig gest till kassörskan, då jag själv jobbade som kassörska en gång i tiden o suckade över alla varuberg man behövde montera ner.

2009-03-12 @ 20:12:58
URL: http://meramest.blogspot.com
Postat av: billan

Nu blev jag glad :)

En Uggla och en Trädgårdsmästar-rebell i blå plastpåsar var precis vad jag behövde ikväll!

2009-03-12 @ 21:24:18
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Mm...känns som sista chansen att vara rebell!



Johanna: Från och med nu kommer jag att snyggt och prydligt göra det lätt för kassörskan. Den färdiga fiskgratängen först, sedan mjölken och sist geishachokladen...



billan: Du ser det framför dig va?

2009-03-12 @ 21:31:02
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

You naughty boy...;-)



Trolda - =D

2009-03-13 @ 09:02:09
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda:....men jag ska bli en bättre människa!

2009-03-13 @ 09:14:31
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0