Site Meter

Orientaliskt i slottsparken



De enda stackars växter som blommar i den fortfarande vintriga slottsparken är snödroppar och julrosor. Den orientaliska julrosen Helleborus orientalis är mycket välkommen i planteringarna.


Det här kanske inte är så orientaliskt men nu har i alla fall fruktträdsbeskärningen startat och äntligen börjar trädgårdsjobben på allvar, när snön försvinner börjar vårstädningen. Nu har fågelkonserterna startat på allvar och jag vill inte lyssna på radio eller mp3 i lurarna längre....vill inte missa när bofinken kommer.


Kommentarer
Postat av: Anita

Så härligt att se att Helleboruseb börjat blomma. Inte så konstig i och för sig men mina ligger fortfarande under snö. I vår hopplösa trädgård är det fortfarande massor med snö. Men därunder kanske mina Helleborus orientalis väntar. Så fort den försvinner ska jag ut och spana.



Ha en bra tisdag!

Anita

2009-03-16 @ 19:02:55
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: H.R

Dagens outfit I like!

2009-03-17 @ 00:42:52
Postat av: Alt godt

Så fin! Mine juleroser ligg framleis under ein halv meter snø, så dei er det ingen som ser. Eg ventar...

2009-03-17 @ 08:02:49
URL: http://altgodt.wordpress.com
Postat av: Åsa!

Visst är det härligt att fåglarna börjat kvittra igen! Jag blir alldeles varm och lycklig inombords!

2009-03-17 @ 14:05:31
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

H.R: Det tog tid framför spegeln innan jag bestämde mig...



Alt godt: Aj då...men nu smälter väl snön hos dig?



Åsa: Fågelsången på våren är det ljuvligast ljud man kan höra.

2009-03-17 @ 18:52:31
Postat av: Annika

Ja äntligen blommar julrosorna och fullrulle i trädgården och på jobbet.

Samma för dig förmodlingen.

Tack för fin kommentar.

Värmer alltid lite extra när det kommer från dig.

ha det gott

annika

2009-03-19 @ 23:16:09
URL: http://naturligating.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0