Site Meter

I rosendalen finner jag ro

Dags för årets första trädgårdsmässa och första gången som jag besöker Kistamässan. Att längta efter våren gör att man besöker allt som har med trädgård att göra. Jag hade inte några förväntningar alls på den här mässan och jag återvände ut fortfarande lika nollställd som när jag gick in. Nu har vi Nordiska trädgårdar kvar...sen kan vi börja jobba i våra trädgårdar! På en hängade tygskylt såg jag texten ´´I rosendalen finner jag ro´´.



Blir alltid glad när jag ser franstulpaner.


Den här stjärnpelargonen heter ´Grafiti White´ och jag hittade den hos Slottsträdgården Ulriksdal.


Gissa vilka som också var på trädgårdsmässa? Jo HOLLÄNDARNA med sina färggranna påsar med lökar och knölar. Dessa lökar och knölar som känns mer döda än levande.

Dagens Trädgårdsspaning
Dagens vårlåt.

För ett år sedan
För två år sedan
För tre år sedan

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det var ungefär som väntat förstår jag...tänker åka dit i morgon. Och ska nog hålla undan för den ganska hiskeliga tomten!

2009-03-07 @ 19:20:26
URL: http://kollitott.se
Postat av: Londongirl

Jag ska försöka hinna med en kort sväng i morgon....hoppas att det inte är knökfullt när det är sista dagen.

Den där stjärnpelargonen var ju inte alls dum! Jag är väldigt svag för stjärnorna när det gäller pelargoner.

2009-03-07 @ 19:47:49
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Lilla B

Det känns som om jag inte missat något väsentligt. Tur för mig, det.

Fick förresten en gång en trädgårdstomte av det mest horribla slag. Inte en obscen tomte men en vidrig typ ändå. Barnbarnet blev störtförtjust och fick den fortare än kvickt med sig hem.

Så kan man också behandla tomtar :)

Fortsatt trivsam helg!

2009-03-07 @ 19:50:38
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: TrädgårdsTuristen

Besökte mässan igår och var rätt slut efter 3,5 timme. Det började med lervällingparkeringen i en skogsparti som aldrig någon besökt...långt ifrån entrén. Men sen tyckte jag nog att de gjort ett rätt bra jobb och många montrar var vackra och ambitiösa. Slottsträdgården Ulriksdals satsning på foton!!! i trädgården var väldigt vacker med gran, björkar, vit krokus och julrosor förstås - det är ju verkligen säsong för det snart. I sin lilla skala var jag rätt nöjd med mässan ändå. Har lagt ut massor av bilder på min blogg. Ciao.

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Ha en trevlig dag i morgon och ta det lugnt, häng av dig vinterkläderna och glöm inte att äta våfflor där inne.



Londongirl: Jag gillar också stjärnpelargoner. Slottsträdgården Ulriksdals plats är egentligen det enda man behöver se på mässan.



Lilla B: Trädgårdstomte är man ju själv så sådana behövs inte hos oss. Ha en fin söndag!



TrädgårdsTuristen: 3,5 timma?? Det var bra jobbat. Du är utrustad med tålamod och ett starkt intresse förstår jag. Jag blir lätt yr i alla folksamlingar så det spelar nog ingen roll om det är bra eller dåligt...jag flyr ut ganska fort. Ha en forstastt trevlig helg!

2009-03-08 @ 00:05:29
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anita

Kan meddela att jag har just Grafiti White som jag köpte hos Slottsträdgården Ulriksdal på Sollentunamässan förra året (tror jag i varje fall det var, kan ha varit Nordiska Trädgårdar också). Den har blommat villigt och är nu omplanterad och redo att inleda sin nya säsong.



2009-03-08 @ 07:57:01
URL: http://anitalinder.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0