Site Meter

Dagens



Dagens glamorösa trädgårdsmästararbete
- Sopat bort sand från milslånga gångar belagda med kalkstensplattor.
Dagens samtal med den fågelintresserade lantbrevbäraren - Han hade sett en Hökuggla...
Dagens rätt - McFeastmeny med cola.
Dagens telefonsamtal - I morgon är det körförbud på din bil.
Dagens andra telefonsamtal - Du har fått en tid för besiktning i morgon 07.40.
Dagens omplantering - Lejongap
Dagens post - Ett paket att hämta på Posten i morgon.
Dagens temperatur - + 11 gradet ...utomhus.
Dagens låt
Dagens fundering - Tänk att jag levt i 20 087 dagar....
Dagens Trädgårdsspaning
Dagens tidigare inlägg
Dagens blogg
Morgondagens TV-program (1:a april) : Babel i SVT 2 kl. 21.30, möte med Ulf Lundell på Österlen.

Uppdaterat
Dagens nyhet
- Jag har anmält mig till en linedance-kurs.

Kommentarer
Postat av: Fundera grönt

Roligt nästan jämt :)

Själv har jag haft det motigt med min parkgestaltning idag. Jag har till och med städat (nåja, lite iallafall) för att göra allt möjligt annat än det jag måste. Men nu ska jag rita träd i min illustrationsplan. Himalajabjörkar :)

Ha det gott!

Nanna

2009-03-31 @ 20:58:10
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Claus

Uh, ja. Kanske borde man plita ner dagens... Men de finns ju i min Iphone, förstås. Men inte särskilt kul läsning. Dagens var väl rundan i Skånes natur :-) Claus

2009-03-31 @ 21:06:19
URL: http://Koloniet.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

20 087 dagar.... Det måste betyda att du är 54år och 364 dagar :) Tänk vad jag är bra på att räkna.. eller nåt.

2009-03-31 @ 21:14:33
URL: http://kajplats13.blogg.se/
Postat av: Mira

Titta i lådan, häng på låset och trilla inte ner ur äppelträden! I morgon... :-) Eller nåt...

2009-03-31 @ 21:26:40
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: bettankax

Morgondagens TV-program, "Babel" 21.30 svt2!

2009-03-31 @ 21:33:24
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fundera grönt: Låter spännande med parkgestaltning...lycka till! Ha det gott du med!



Claus: Din iphone är galen Claus...registrerar den allt du gör också??



Ellinor: Ja... många dagar har det blivit.



Mira: Nåt sånt blir det...håller mig i sågen.



bettankax: Tack...jag hörde just om det på TV och strax efter fick jag ditt meddelande...bloggvärlden är fantastisk. Tack igen!

2009-03-31 @ 22:20:07
Postat av: Ramona K

Linedance? När man inte har träffat någon annat än via bloggen, skapar man sig en egen bild av personen. Trodde därför inte att linedance skulle locka dig. Ärligt talat, kollade jag om din uppdatering skrevs 1 april. Så fel man kan ha. "Go for it" Slottis, skaka loss. Har du lika roligt på din kurs som jag hade på min magdanskurs (många år sedan nu), får du ett minne för livet. Själv försöker jag samla mod för att invadera penionärarnas torsdagsdans här i trakten. Men jag misstänker att det är inget för mig. Är inte så pigg på kramgoalåtar utan föredrar att släppa loss till diskomusik eller annat medryckande. Men alla dansformer är bra egentligen. Undrar hur dina andra läsare rör sig?

Ramona K

2009-04-01 @ 09:29:47
Postat av: Mira

Morron Slottis! Jag har också anmält mej till en Linedancekurs!!! Kanske samma? ;-) Hätila Ragulpr på Fåtskliaben!

2009-04-01 @ 09:43:33
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: TrädgårdsTuristen

Du är rolig. Överraskande att så många vill lära sig dansa line-dance. Kanske skulle man testa..men det gör väl inte ont i knäna?

2009-04-01 @ 10:34:10
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com
Postat av: Yo

Dagens glamorösa trädgårdsmästararbete: plockat bort alla hundbajsplastpåsar:< !!!!

Grattis på födelsedagen eller skämtar du med mig aprillo?!!! Yo

2009-04-01 @ 12:27:25
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: En enorm vit cowboyhatt, vita cowboyboots och en rutig skjorta är inköpt...



Mira: Nä..så hette inte min!



TrädgårdsTuristen: Tänk en lördagskväll, man laddar hemma med whiskey och sedan åker man iväg till en loge och ställer upp sig i ett led...med nya hatten och bootsen på..och så sätter det igång med ett gemensamt handklapp...jag får rysningar!



Yo: Ja ännu ett år har gått sedan förra hallontårtan. Tack så mycket!

2009-04-01 @ 14:09:49
Postat av: carro

Hej sötnos :) va gärna med och tävla i min blogg :)



puss

2009-04-01 @ 14:12:45
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Mira

Nähä... Du läste inte Puh som barn... Och inte för dottern heller...

2009-04-01 @ 14:48:18
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Nej..men jag läste nog allt annat.

2009-04-01 @ 15:16:56
Postat av: Mira

Hätila ragulpr på fåtskliaben kommer från böckerna om Nalle Puh. Meningen skrevs av Uggla på det födelsedagskort som Nalle Puh skulle ge till I-or på hans födelsedag. Uggla påstår att han skrev ”Hjärtliga gratulationer och lyckönskningar från Puh”. I Milnes original lyder samma mening ”Hipy papy bthuthdth thuthda bthuthdy”, vilket skulle betyda ”A Very Happy Birthday with love from Pooh”.



Så.

2009-04-01 @ 16:03:13
Postat av: Åsa!

Nog är det väl så att det är en alldeles särskild dag idag, eller? Grattis från mig!

2009-04-01 @ 16:51:27
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Ramona K

Polletten trillar ner.......

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday Dear Slottis

Happy birthday to youuuuuuuuuuuuuu (Stor trumvirvel)

Ramona K

2009-04-01 @ 17:18:46
Postat av: Pia

Grattis på födelsedagen, hoppas du också har haft fint vårväder idag!

2009-04-01 @ 18:17:38
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Då har jag lärt mig något nytt idag också!



Åsa: Tack så mycket!



Ramona K: Så vackert! Tack snälla!



Pia; Tack, det har varit en fantastisk dag med sol och värme.

2009-04-01 @ 20:20:50
Postat av: Madde

Åh idag har jag haft min första trädgårdsdag efter denna lååååånga vinter. Tänkte faktiskt på dig då jag gjorde mina tappra försöka att snygga till lite ute, där snön smält. Visst är det ljuvligt med vårens första värmande dagar??? :D Kram! Å Grattis!

2009-04-01 @ 22:03:06
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Madde: Tack så mycket! Visst är det fint när nu när våren kommit på allvar.

2009-04-02 @ 05:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0