Site Meter

Tid för aklejor






Kommentarer
Postat av: Lilla Frun

hmmm, inga rosa? eller är de också bannlysta efter ditt utlägg om rosa lupiner? ha ha, jag ska sända dig rosa blommor! ;-)

2009-06-16 @ 19:19:22
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla Frun: Men jag gillar rosa...rosa rosor och nävor bl.a. Kanske inte rosa aklejor....

2009-06-16 @ 19:35:13
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Azola

Umm..jag gillar rosa ....även Lupiner ;o)

Köpte rosa frön, dubbla Aklejor förra året(från en Odla vän i Falun)...och de har tagit sig och blommar nu för fullt! Köpte från samma vän ROSA Lupiner också, hi hi...de blommar de med! Om du ber riktigt snällt kan jag skicka dig några... ha ha...

Skämt å sido, det är väl tur att vi tycker olika annars skulle det bli väldigt tråkigt i våra trädgårdar! Alla färger har sin tjusning tycker jag, även om man föredrar vissa färger och blommor, buskar eller träd.

Ps! du vet ju min svaghet för rosa Pion

soliga hälsningar från en kvinna i rosa tofflor/morgonrock =)



2009-06-23 @ 23:20:06
Postat av: Nordlycka

Jag är helt såld på Aklejor. Tycker de är otroligt vacka med sina skira blommor. :)

Har några ljust gula på torpet, de är en fin kontrast mot de knallorangea Brandliljorna. :)

Tog frön förra året som jag sådde i våras och som har grott nu. Ska bli spännande och se om de nya plantorna blir gula oxå, det finns blå Aklejor en bit bort...



En stor komplimang till din blogg! Du tar väldigt fina bilder!

//K

2009-06-25 @ 23:16:44
URL: http://nordlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0