Site Meter

Vallåt från Jämtland



Test: USB-minnen tål tvätt i tvättmaskiner - 40 grader.
.

Kommentarer
Postat av: Inkan©

Underbar musik i jazzlik tappning. Jag hade en LP med Jan Johansson- så tragiskt att han körde ihjäl sig.

Men å vad jag letat i mina två böcker "Svenska Låtar - Jämtland-Härjedalen" efter denna Vallåt - tänkte det vore kul att se vilken som hade den med på Spilåpipa -(alt. fiol) - men tji fick jag...



Jag ska fråga mina spelande fränder Lindgård som kan den jamska musiktraditionen.

Det var så melankoliskt och så jamskt!



Tack för det sköna!

2009-02-02 @ 22:50:49
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Lena

Aha tack, som ett gammalt hederligt husmorstips alltså. (Har förresten inte testat om bilnyckeln till min V70 funkar sen jag hittade den i tvättmaskinen häromdan...)

Postat av: Kerstin

Det går bra att tvätta klockor också, jag har tvättat min två gånger och så har jag tappat den ute på en parkering och den har legat i snö på vår hunds grav i månader... men den går / Kerstin

2009-02-03 @ 00:44:21
Postat av: Katarina

Tänkte just säga att klockor inte går att tvätta - min blev sig aldrig lik igen...

2009-02-03 @ 07:48:53
URL: http://kollitott.se
Postat av: Tyresö Handelsträdgård

Vad skönt att du genomfört testet så slipper jag. Mina mobiltelefoner brukar få genomgå stålbad. Bara de bästa klarar sig. Vår trådlösa Pansonic, butikstelefonen har badat otal gånger samt har för vana att ligga i en genomfuktig ficka. Nu inne på sitt femte år. Det är rekord för mig.

Men USB-minnet har än så länge hållit sig ovanför vattenkaren. Hoppas ditt blev skinande rent.

Postat av: Yo

Underbar musik o härliga filmer. Skogen i mitt hjärta. Kan tänka mig att du blev glad när USB-minnet funkade. Alltid kul med lite tur. Yo

2009-02-04 @ 13:53:16
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Vi behöver en dos av lite folkmusik/jazz ibland.



Lena: Hör av dig när du testat!



Kerstin: Kvalitetsklocka tror jag.



Katarina: Inte kvalitetsklocka tror jag....



Tyresö Handelsträdgård: Det är bara mobiltelefoner som är tillverkade att hålla i två-tre år, dem ska man nog passa sig för att tvätta.



Yo: Visst är det kul med tur.

2009-02-04 @ 15:07:34
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0