Site Meter

Ikväll är jag uttråkad....men nyfiken!

Godkväll alla ni som besöker min blogg. I morgon kommer jag att röja snö och sedan åka hem för att fira en lugn helg. Ikväll är jag lite uttråkad...men nyfiken. I brist på trädgårdar och blommande natur så kommer ett sånt här snokande inlägg.
En annan anledning kan vara att jag har skittråkigt i rummet med utsikt ikväll.....
Vore kul om ni liksom jag ville svara på frågorna så att jag har något spännande att läsa ikväll....för visst älskar vi alla sådana här frågor på bloggarna?
  • Vad äter ni till frukost? - Hemma blir det kaffe och två ostmackor. På jobbet, kaffe, juice, kokt ägg och ost/skinkmacka.
  • Hur många timmar sover ni på natten? - ca. 4-5 timmar.
  • Hur långt har ni till jobbet/skolan? - Sju mil
  • Har ni börjat planera sommarsemestern? - En vecka i maj till Skåne. Kanske Gotland i augusti.
  • Vilken dagstidning läser ni? - Dagens Nyheter
  • Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - 4 år i juni.
  • Favoritlåt just nu? - Sakta vi gå genom stan.
  • Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då?
  • Era smultronställen? - Vattungarna i Roslagens skärgård, Fårö och Visby, Österlen, Toscana..
  • Favoritförfattare? - Ulf Lundell, Klas Östergren och Björn Ranelid.
  • Vad ska ni göra i helgen? - Vila, åka till Norrtälje på söndag.
Ha nu en fantastisk kväll...nu är det bara en och en halv timma kvar tills Sverige-Ryssland i hockey.


Kommentarer
Postat av: Miranda

Stackare... Har du tråkigt...



Vad äter ni till frukost? - Te, macka och nyponjuice

Hur många timmar sover ni på natten? - 6-7 timmar

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - 4,5 km

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Mmm, Fryksände (!)

Vilken dagstidning läser ni? - Dagens Nyheter

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - 8 månader

Favoritlåt just nu? - Anouar Brahem Vague

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? Nej!

Era smultronställen i Sverige? - Bohuslän, Österlen. Sen när hamnade Toscana i Sverige? Men ok, Toscana och Korsika

Favoritförfattare? - Peter Nilson

Vad ska ni göra i helgen? - Ta hand om fransoser och smyga runt på upptäcktsfärd (om jag kommer loss från fransoserna!)

2009-02-05 @ 19:21:47
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: HelenJ

Ska du använda infon till något speciellt? Kanske en sammanställning med stapeldiagram? Ser fram emot den då... =)



Vad äter ni till frukost? - En kopp te, två mörka brödskivor med leverpastej.

Hur många timmar sover ni på natten? - ca. 6 timmar.

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - 4,5 mil

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Vadå semester? Jag pluggar ju! Det blir dels LIA, dels några veckors jobb så jag får in pengar till juli månads räkningar. Inget CSN då ju....

Vilken dagstidning läser ni? - HD

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - 5 + 1 mån

Favoritlåt just nu? - Svår fråga, är allätare men tröttnar fort på låtar....

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? Alldeles säkert!

Era smultronställen i Sverige? - Norrvikens Trädgårdar, Hovs Hallar, Ven, Kopparhatten (Söderåsens nationalpark). Och så gillar jag både Göteborg och Stockholm - kanske för att jag slipper bo där? =)

Favoritförfattare? - Ursvår fråga, läser ju allt jag kommer över.

Vad ska ni göra i helgen? - Städa, slipa trappan, sova, så fröer

2009-02-05 @ 19:35:28
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Ramona K

- Alternera mellan havregrynsgröt/egna torkade applen, naturell yogurt/frukt, rostade skivor av vår hembakat "flintstone bread" med ost/marmelad

- 8 timmar - sover som en stock och behöver 8t

- var 13 km nu är jag pensionär, whoopeeee

- är hopplos när det gäller att planera sommarsemestrar. Är gift med en man som är ännu värre. Det blir många spontana resor/utflyktar. Men vi vill vara hemma på sommaren. Även när jag jobbade. Åker gärna när det är svalare utomlands/mindre folk/lite billigare dessutom.

- Uppsala Nya tidningen i pappersformat. På internet: DN, Times Online (UK), New York Times (USA); Bergen Tidninge (NO - surprise, surprise)

- Bloggar ej

- Freddie Mercury + Monserat Caballé hela Barcelona DVD. Vilken röst kombination - rock och opera!

- Fototävling - är gärna med om jag fixar en skaplig bild

- Visby, Stockholms skärgård, Stockholm....Cornwall/England, Bergen/Norge, Menton/Frankrike

Författare. Minns inte när jag läste en svensk bok. Läser minst 2 engelska böcker/vecka. Lång lista favorit författare. Konstigt detta - har funderat eftersom jag läser svenska obehindrat - det behövdes på jobbet. Tror det har med njutningskänslan att göra.

Helgen: förhoppningsvis beskära en del träd, träffa barnbarnen som har flyttat tillbaka från Bergen.

Ha en trevlig hockey kväll. Inget för mig, saknar handbollen redan.

Ramona K

2009-02-05 @ 19:37:23
Postat av: Lena

Hej trädgårdsmästarn! Jag gillar din blogg, hittade hit idag när jag sökte på "Pion" i Google bilder. Varför gjore jag det då? Jo, jag bloggar också och skulle hitta hitta lite bilder till en utmaning om Trädgårdsdrömmar. Jag vill be om lov att få låna två bilder, en på ett härbre med en massa gullvivor och förgätmigej framför och en med en buskros Stanwell Perpetual. Är det OK? Jag har länkat tillbaka till dig och nämnt din blogg i inlägget.



Gillar inte själv när någon använder mina bilder utan tillåtelse.



Hit kommer jag tillbaka!



Lena

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Miranda, HelenJ och Ramona K: Jag är redan på mycket bättre humör!



Lena: Det går utmärkt! Välkommen tillbaka.

2009-02-05 @ 19:49:10
Postat av: Alt godt

Vad äter ni till frukost? - Müsli med melonyoghurt.

Hur många timmar sover ni på natten? - ca. 6 timar.

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - Sju minutt å sykle. :D

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Nei, vi byttar hus, og det dukkar alltids opp eit tilbod.

Vilken dagstidning läser ni? - Aftenposten og Dagens Næringsliv.

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - tre veker...

Favoritlåt just nu? - It's been a long, long day, Paul Simon

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? Kanskje det, ja?

Era smultronställen? - Gotland, New York og København.

Favoritförfattare? - Stig Larsson, Unni Lindell, Henning Mankell.

Vad ska ni göra i helgen? - minst mulig! :D

2009-02-05 @ 20:01:58
URL: http://altgodt.wordpress.com
Postat av: Kerstin

Till frukost äter jag havregrynsgröt, äppelmos/lingonsylt och mjölk,kaffe.

Jag sover 6 - 7 timmar per natt, när det är fullmåne nästan ingenting, och när jag har sovmorgon ligger jag helst till kl 10.

Jag har 11 km till jobbet, jag måste skaffa en ordentlig cykel så jag kan börja cykla.

Vi åker till Kreta i maj hela familjen när min sambo fyller 50 år, det ser jag verkligen fram emot.

Jag älskar konserter så först ska min bror och jag på Bruce Springsteen, sen blir det Dalhalla och Rapsodhy in Rock, såg att Madonna släpper biljetter på måndag, det skulle jag vilja gå på men om ekonomin tillåter det är en annan sak. Det blir helt klart en tur till Läckö Slott och några andra trädgårdar och Stockholm förstås.

Jag läser Karlskoga Kuriren, men jag vill ha Nerikes Allehanda, men sporten är bra i Kurren... säger min sambo.

Jag bloggar inte.

Hitza Hits med Ulf Lundell är min favoritlåt just nu men varvar med Pissväderspolska, den hade vi kunnat spela förra året när vi dränerade och grävde nytt avlopp.Då låg djävulen verkligen i hängmattan.

Jag tror inte jag kommer delta i fototävlingen i april, men vem vet, jag letar efter ett fritidsintresse, det kanske blir fotografering.

Smultronställen finns det många, men Nordkoster tillhör absolut dessa.

Ulf Lundell, Selma Lagerlöf och Nora Roberts är mina favoritförfattare.

Jag ska jobba i helgen.

Trevlig helg, hälsa Norrtälje / Kerstin

2009-02-05 @ 20:09:46
Postat av: Annika

Stackars dig. Hur kan det komma sig?

Oj det var många frågor.

Frukost - hårtbröd ´grönsaker just nu med ärtskott

kaffe såklart och morotsjucie.

Sover - 7 -8tim natt 1-2 tim på dagen(Har problem med balansen vilket tröttar ut mig ganska mycket)

Mina dagar räcker inte riktigkt till liksom.



Några meter från sängen till datorn och några meter till trädgården. Kamera väskan står nära sängen.

Ibland 20 mil ibland 2 mil.



Svårt med sem på sommaren men skulle just nu vilja åka och se mandelblom någonstans.Du skall till Skåne?



Har ingen tidning just nu annars HD



Bloggat i ett år imorgon.



Lyssnar just nu på Duffy



Fototävling i april då jag har som mest att gör så då kommer jag nog inte blogga alls.



Smultronställe - Fårö Kullaberg och Hallandsåsen



Det är Astrid Lindgren eftersom jag älskar barnböcker. (Förskollärare) Ja och så Eva Robild förstås.



I helgen skall jag njuta hemma i växthuset och åka och leverera ved. (Sonen har startat vedfabrik)

Åka mera skridsko.(se isprinsessan på bloggen)



Annars är det som det brukar fullt upp.



Hoppas att du får en trevlig kväll trots att det känns tråkigt.

Annika































2009-02-05 @ 20:12:27
URL: http://naturligating.blogspot.com/
Postat av: agneta

Vad äter ni till frukost? Kaffe eller te,smörgås, ägg på helgerna.

Hur många timmar sover ni på natten? - helst minst 8

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - ca 3.2 mil

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Inte än.

Vilken dagstidning läser ni? - Aftonbladet på nätet

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - 3½ år

Favoritlåt just nu? - Warwick avenue

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? - nej

Era smultronställen? - syros, grekland

Favoritförfattare? - Anne Tyler, kajsa Ingemarsson

Vad ska ni göra i helgen? - Familjeliv på lördag, möbelmässa på söndag

2009-02-05 @ 20:33:09
URL: http://agnetakarlsson.blogspot.com
Postat av: Anonyma Anna

Vardagsfrukost kl 05.30: Havregrynsgröt med lingonsylt (eller banan och kanel) och en kopp te.



Skönhetssömn: Siktar på 8 h varje natt, men landar nog på 6-7 h i allmänhet. (Så är jag skitsnygg också...) ;)



Resväg till skolan: Drygt 2 h med bil/tåg/buss.

Semester, vad är det? Borde sommarjobba för att skaffa mig erfarenhet/kosing, men ett par veckor i stugan blir det nog ändå.



Jag läser inga dagstidningar (om inte horoskopen i Metro/City räknas).



Favoritlåt just nu? All nightmare long (Metallica).



Vete sjutton om jag törs visa mina mobilbilder för dig... än mindre för alla dina bloggbesökare.



Smultronställen: Det är väl som med svampställen... hemligt, hemligt!



Favoritförfattare: Har många, men Hjalmar Söderberg är en av dem.



Helgplaner: En rackarns massa skolrelaterat!

2009-02-05 @ 20:39:58
Postat av: Katarina

Vad äter ni till frukost? - Bacon och äggröra och en kopp te m. mjölk.

Hur många timmar sover ni på natten? - ca 7-8 timmar(är som en blunddocka)

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - Flyger, åker tåg eller går ut till köksbordet...

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Funderar lite. Troligen Gotland vid midsommar.

Vilken dagstidning läser ni? - DN

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - sen 1:a maj 2008

Favoritlåt just nu? - Tusind stykker med (och av) Anne Linnet

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? - Jajamensan!

Era smultronställen? - Köpenhamn, Gotland och Österlen (bland annat).

Favoritförfattare? - Kerstin Ekman, Majgull Axelsson och Håkan Nesser.

Vad ska ni göra i helgen? - Gå på Stampen och lyssna på musik! Och till Friskis o Svettis förstås.

2009-02-05 @ 20:50:51
URL: http://kollitott.se
Postat av: Lena

Vad äter ni till frukost? - Havregrynsgröt, rivet äpple, mjölk och te på vardagarna. Mackor med leverpastej o ägg på helgerna

Hur många timmar sover ni på natten? - 7 timmar ca

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - jobbar icke

Har ni börjat planera sommarsemestern? - jag vill besöka parkerna i Enköping och BUGA-mässan i Schwerin. Ska bara övertala mannen.

Vilken dagstidning läser ni? - Sydsvenskan och Trelleborgs Allehanda

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - sen 4 år ca

Favoritlåt just nu? - ja säg det

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? - ABSOLUT - jag laddar redan

Era smultronställen? - överallt där det finns hav

Favoritförfattare? - Marian Keyes, Alexander McCall Smith

Vad ska ni göra i helgen? - Gå på idrottsföreningens stora fest i parken...

Postat av: Tyresö Handelsträdgård

Det är ju alltid spännade att snoka runt lite i andras liv, intima frågor som vad som står på frukostbordet.

Sommarsemester tillbringas efter dagens form. I hängmattan i lekparken eller på utflykt.

Jag ska nog lära mig fota först men sen kanske. Smultronställen. Gubbens höll i Hållnäs. Svampskogen.

I helgen är jag ledig för första gången på 1 månad, så om snön håller sig så jag slipper ploga ska jag gjuta en betongplatta. Nu ska jag iallfall sticka, alltså bokstavligen med stickor. Kanske något att prova på i tristesen i rummet med utsikt?:)

Postat av: Anita

Nämen oj ... inte ska du vara uttråkad. Får se nu om jag kan svara på frågorna.



Vad äter ni till frukost? - Te, kokt ägg, rågbröd med tomat och färsk basilika. På söndagarna engelsk frukost.



Hur många timmar sover ni på natten? - ca. 6



Hur långt har ni till jobbet? - några km kanske



Har ni börjat planera sommarsemestern? - Inte sommarsemestern men en trädgårdsresa till England i juni.



Vilken dagstidning läser ni? - Dagens Nyheter och Länstidningen i Södertälje.



Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - drygt ett år.



Favoritlåt just nu? - Here comes the sun med Beatles

.

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? - Ja!



Era smultronställen? - Yxlan i Roslagen, Österlen



Favoritförfattare? - Oj ... läser alldeles för lite men ... Jan Mårtensson, Camilla Läckberg brukar jag läsa.



Vad ska ni göra i helgen? - Ut och promenera i skog och mark ... kanske med kameran.



Så var det med det. Ha nu en bra forsättning på torsdagskvällen och en skön fredag i snön.

2009-02-05 @ 22:02:22
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: billan

Vardagsfrukost: A-fil m solrosfrö o nötter, egenpressad juice, latte ( av äkta espresso) mums.



Sover: oftast 5-7 timmar (läser och lyssnar på karlavagnen först)



Resväg till jobbet: ca 4 km . Tar oftast bilen, skäms liiite för detta!



Sommarplanering: skön sommar, trädgården. växthuset, barn-barn ,resa, torpet



Bloggarlängd; ca 6 mån



Favoritlåt idag: Louise Hoffsten: Så speciell ( imorgon kan det vara nån annan)



Fototävling april: JA TACK



Smultronställe: Torpet, Köpenhamn, Sylarnas fjälltopp, Västkusten



Favoritförfattare: Hur många som helst, Brutus Östling,Lundell, Araldur Indridason, läser även många deckare tex Patricia Cornwell,Läckberg , samlar på kokböcker........



Helgen: fröinventering o beställa det sista på nätet, läsa, lyssna på musik, laga god mat och läsa kokböcker, ev skotta snö = Återhämtning gäller ( skall lyssna lite på U.L´s Jag jobbar för hårt.....)



Ha en bra natt i Rummet med utsikt :)





2009-02-05 @ 22:34:23
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla för sällskapet ikväll!

2009-02-05 @ 22:35:18
Postat av: billan

Missade dagstidningen: Sundsvalls tidning som papperstidning ( efter läsning, används den till att få fart på brasan, alltså i kaminen......)

Övrig dagstidningsläsning sker på nätet, oftast på arbetet.

2009-02-05 @ 22:38:46
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Claus

Hrmm, visst är det lite tråkigt?

Frukost. Slarvar lite, men några koppar kaffe och småningom mackor.

Sover 4-6 timmar

Till jobbet har jag knappt en kilometer

Sommarsemester blir nog några veckor i Spanien, sedan Koloniet och kortare utflykter, bl a Botan i Göteborg och Köpenhamn

Sydsvenska Dagladet har jag haft i många år.

Är väl inne på andra året som aktiv bloggare.

Just nu lyssnar jag intensivt på Neil Young.

Klart jag är med på fototävlingen.

Smultronställen finns på Öland och Österlen.

Ingen särskild favoritförfattare just nu. Haft en intensiv "kriminalromanperiod" men nu är det facklitteratur, mest.

I helgen blir det nog bara avkoppling. Promenader, läsning och massor med filmer.

Hoppas du får en skön helg /Claus

2009-02-05 @ 23:18:37
URL: http://Koloniet.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vad äter ni till frukost? Frukost är min favoritmat!Hemma: rågflingegröt med sylt på vardagar, fralla med stekt ägg på helgen. Jobbet: Sportknäcke+ med keso och banan. Kaffe - överallt, alltid.



Hur många timmar sover ni på natten? ca 7 h



Hur långt har ni till jobbet? 7 minuter



Har ni börjat planera sommarsemestern? Några dagar hos vänner i Berlin i början av sommaren. En sväng till släkt i Bohuslän och en tur till Barcelona under tidiga hösten om kassan tillåter.



Vilken dagstidning läser ni? Sydsvenskan



Favoritlåt just nu? The chosen one med Jaheim



Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? När men jag tittar gärna.



Era smultronställen? Flera plateser i Bohuslän



Favoritförfattare? Moa Martinsson, Harry Martinsson och Hjalmar Söderberg



Vad ska ni göra i helgen? Träna yoga, jogga och spela spel med vänner.

2009-02-06 @ 00:54:59
Postat av: Azola

Oj...missade dina frågor igår...sorry!

Trevlig helg i vilket fall!

Ps! här snöar det och det är mycket vackert!

2009-02-06 @ 12:05:05
Postat av: Parkarbetaren

kaffe,en macka men med många pålägg/6h/0 min/försöker lobba för att resa norrut, skulle gärna besöka Ockelbo/Corren/Duffy:Warwick Avenue/Ja/Ramsvik, Hunnebostrand/André Brink och Ett ögonblick i vinden, har legat på första plats i 15 år, innan dess John Steinbecks samtliga/Vila sågochsnöskottararmarna, ropa in en tavla på Tradera och hälsa på mor och far

2009-02-06 @ 18:15:05
Postat av: Ronja

Lite sent kanske...



Vad äter ni till frukost? - Mild naturell yoghurt med havrefras. Macka till kaffet.

Hur många timmar sover ni på natten? - helst 8 timmar, men oftast 7.

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - sju minuter med bil idag, 8 mil till nya jobbet.

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Planera? Nej, den blir oftast helt spontan.

Vilken dagstidning läser ni? - EK

Hur länge har ni som bloggar...bloggat - 2 år och lite till har jag för mig.

Favoritlåt just nu? - Lyssnar på Linkin park och Greenday just nu, men har ingen speciell favorit.

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? - Givet!

Era smultronställen? - Margretetorp är ett utav dem, men det finns fler...

Favoritförfattare? - Har igen favorit, vissa böcker tilltalar, andra inte.

Vad ska ni göra i helgen? - Teater/musikalen Momo - kampen om tiden i Stallarholmen på lördag kväll. Hockey i Globen; Sverige-Finland, på söndag.

2009-02-06 @ 22:14:23
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: I

Vad äter ni till frukost? - fil med mûsli och en banan

Hur många timmar sover ni på natten? - ca. 4-5 timmar.

Hur långt har ni till jobbet/skolan? - 20 min promenad

Har ni börjat planera sommarsemestern? - Gotland under stockholmsveckan med ett par vänner, danmark i en vecka med min vän, italien eller paris med min kära moder

Vilken dagstidning läser ni? - metro

Hur länge har ni som bloggar...bloggat? - till och från i ett par år

Favoritlåt just nu? - finns många, men coldplay - lost är grym

Om det nu blir en fototävling i april, kommer ni att vara med då? låter kul

Era smultronställen? - Gotland och öland

Favoritförfattare? - läser många varierade böcker så har ingen favorit direkt

Vad ska ni göra i helgen? - slappa och ha det skönt!

2009-02-20 @ 13:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0