Site Meter

Diskvatten i rummet med utsikt


Sitter i rummet med utsikt och dricker te....just det här teet (tet...eller...det går inte ens att stava till den här drycken!) smakar som diskvatten...eller hur jag föreställer mig att diskvatten smakar. Det är 17 grader inomhus och jag längtar till Saharaöknen. Hur som helst så kom fröerna från Impecta idag och det är sällan man blir så glad åt posten.

Impectas påsar har inga frestande färgbilder och glättigt papper. Där står istället en del fakta och påsarna är av enkelt papper och jag gillar det.
Skriver en lista i excel där jag ska följa  växten från frö till planta och en del av fröerna är:

Sommarljus - Gaura lindheimeri ´The Bride´
Sommarmalva - Lavatera trimestris ´Mont Blanc´
Sommarlövkoja - Matthiola incana ´Beauty of Nice´
Blomstertobak - Nicotiana alata ´Grandiflora´
Kornvallmo - Papaver rhoeas ´Bridal Silk´
Daggsalvia - Salvia farinacea ´Fairy Queen´
Lejongap - Antirrhinum majus maximum F1 ´White Spire´
Paradisblomster - Cleome hassleriana ´Helen Campbell´
Rosenskära - Cosmos bipinnatus ´Vega White´


 


Beställde idag tomatfröer:
  • Brandywine
  • Oxheart
  • Sungold
Dagens Trädgårdsspaning
.
.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har väl inte råkat köpa Yellow Label-te? Det är verkligen diskvatten, ototalt odrickbart. Om man häller lite mjölk i det blir det nästan tjänligt som människodryck, men knappt. :)

Rekommenderar valfritt yogi-te om du vill ha totalt koffeinfritt, annars ett gott svart bas-te som Earl Grey.



Härlig samling av fröpåsar, ser fram emot att följa resultaten!

2009-02-17 @ 20:15:00
URL: http://sy.lugnagatan.net
Postat av: Ronja

Diskvatten... brrr...

Ett te som smakar allt annat än diskvatten är Yogi classic som brukar finnas i hälsokostaffärerna. Kanel, ingefära, svartpeppar mm. Låter man det dra länge (minst 7 minuter) blir det riktigt bra smak på det. Gott med en skvätt mjölk i om man vill vara extra snäll mot magen!

Kram!

2009-02-17 @ 20:21:38
URL: http://hundramiljoner.blogspot.com
Postat av: HelenJ

Kul med fröer, jag har precis kommit igång med mina sådder. Jag skulle beställa en sort från Impecta - det blev 20.... Det är ju livsfarligt med att beställa från nätet, bara ett klick hit och ett dit, sen blir man dränkt av varor. Tur att fröer inte är så dyra;)

Bara vita blommor? Två av sorterna du fick har jag också beställt. Nicotianan sådde jag igår, och Lavateran tror jag också blir jättevacker.

2009-02-17 @ 20:28:35
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Lena

Gå nu in i en te-affär med manuell betjäning och lukta dig igenom burkarna. Så här kan du ju inte ha det!!

Menar du 17 MINUSGRADER??? Eländes elände!

Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anna: Vet inte vad jag fick med mig faktiskt...yogi-te...låter bra Anna, jag gillar yoghurt!



Ronja: 7 minuter?? Det visste jag inte, ska absolut testa.



HelenJ: Nej det blir inte bara vita blommor...blev visst många vita av det jag visade här men salvian är blå. Visst är det lätt att förköpa sig när man klickar omkring där inne?



Lena: Te-affär med manuell betjäning...jag lovar. Nej det är 17 grader inne i huset.





2009-02-17 @ 21:09:43
Postat av: Katarina

Å, vad jag blir sugen att köpa frö! Bridal Silk har jag redan skrivit upp och Rosenskäran måste jag nog också ha...

2009-02-17 @ 21:10:56
URL: http://kollitott.se
Postat av: inger sundström

jag drack nubbe med lakritssmak

blev glad och varm

kräftorna var fulla med rom

smakade augustimåne

2009-02-17 @ 21:50:40
Postat av: Yo

Gauran blev en hit i TF Gbg i somras. Blomvilliga o lättskötta spiror.

Tomatsorterna är riktigt goda!

Blev tedrickare på allvar i somras. Snabbaste sättet att värma sig både invärtes o om händerna, när man varit ute i hällregn, kom jag på. Man behövde inte ens ta av sig sina blöta regnkläder! Detta var inget problem egentligen men att sätta på sig blöta kläder o gå ut igen var ett problem. Yo

2009-02-17 @ 22:07:29
Postat av: Yo

Hu, här är det -14 grader ute och +14 grader inne. Dags att värma sig med en kopp te före jag går ner o grejar med pannan. Yo

2009-02-17 @ 23:43:11
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Håller med Anna; undvik påste. Det finns fina enpersonstekulor att köpa, du kommer garanterat att hitta dem på en tebutik med manuell betjäning. Eftersom de sitter på tång och inte tråd brukar vi kalla dem för teklappor, men jag vet inte hur pass universellt ordet är.



Om du vill ha örtteer kan du odla dem själv; citronmeliss, äppelmynta, kamomill och smultron(blad) är alla trevliga att lägga i koppen, och passar att ha i fönstret hemma. Du behöver inte torka bladen först, det går att använda dem direkt.



Heh, finns de några paket som är så välkomna som de från Impecta? Som julafton varje gång! :)

2009-02-18 @ 12:29:53
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina: Bra val, kommer att bli fint hos dig!



inger sundström: Glad och varm...låter underbart!



Yo: Hård temp hos dig...



Parkettodlaren: Tekulor låter spännande och att göra eget te...men suck! Så mycket lättar det var med kaffe! Men stort tack!

2009-02-18 @ 17:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0