Site Meter

Du måste prata fortare...

Jag har fått tre timmar film av produktionsbolaget Eskils Junker Film som gjorde Eniroreklamen åt Ogilvy.
Den film som jag, K och C filmade i somras. Jag ska inte gnälla och säga att det fanns massor av annat material på DVD:n som borde funkat bättre i reklamen....eller har jag gjort det nu? Gnällt alltså?

Det blev ingen succé varken för min blogg eller för Eniro som reklambyrån förutspådde...ingen alls faktiskt och det borde jag  kanske förstått.
Besökarantalet på bloggen steg just när reklamen gick men sett över hela månaden märktes ingen skillnad och jag tror inte att jag fått några nya läsare på bloggen från TV-reklamen.

Men det var kul att vara med...kommer aldrig att glömma när jag stod framför en stor mikrofon i en inspelningsstudio inne i stan och joggade på plats när jag berättade att ´´jag heter Hans Wester från Bromma.....´´ för att det skulle låta som om jag sprang.
Jag stod där med lurar på mig bakom en glasruta och tre personer satt i den avancerade studion och räknade halvsekunder...´´du måste prata fortare för att det ska få plats´´. En timma i en studio för att säga två meningar.
Det var trevliga människor som verkligen ville att det skulle bli som de tänkt och själv tog jag det som en kul grej.

Visningar på Youtube
FotoMicke 8 400 visningar
Ola 2 750
Vintageportalen  8 150
Zombie Walk  1 400
Maja Alderin  hela 14 700 visningar.
Slottis.......700

Reklamfilmen....igen!

Kommentarer
Postat av: billan

Värst va du har gnällt på slutet, först grisdebatten och nu reklamen....Och du eniroreklamen blev en kul grej, precis som du tänkt:)Min filosofi är att alltid se det positiva i allt.....du fick inte fler besökare till bloggen, men du lyckades behålla dina fans:)

Man får vara tackam för det lilla!

Gonatt!

2009-12-12 @ 01:05:14
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0