Site Meter

Djurgårdsvandring i oktober

 
 
19 oktober 2008
 
 
Efter en veckas isolering, tog jag mig ut på en Djurgårdsvandring light idag och här på Waldemarsudde blommar den här vackra mignondahlian ännu (jag måste skaffa den till nästa säsong) och här fanns också ljusgula lejongap som var mycket fräscha. Det var ovanligt mycket folk ute på vandring idag.
 




Vid Rosendalser det forfarande fint ut i kål-landet.


Inne i stora växthuset på Rosendal var det fotoutställning bland alla pumpor. Det är Sören Fröberg som ställer ut växtporträtt. Flera av tavlorna var riktigt bra.


Jag antar att det är slut på alla lövbilder nu - nu går vi vidare in i den mörkare och naknare delen av hösten.
Blogg.se är ostabilt idag och lever sitt eget liv, ibland går det inte att kommentera och ibland går det inte att göra någonting!
.

Kommentarer
Postat av: Fundera grönt

Vackert med all kål! :)

Längtar ut på promenad, det låter skönt. Jag håller mig inne och pluggar idag (har varit ute hela veckan så...) Tenta närmar sig.

Ha det gott!

2008-10-19 @ 14:58:20
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: gittan

Väldigt vackert fortfarande ser jag. Men visst måste det närma sig slutet på härligheten. Valdemarsudde har jag aldrig besökt, men det är ju ganska långt mellan Stockholmsbesöken för min del numera. Kållandet påminner om det salladsland jag körde förbi igår - härliga färgkombinationer kan man skapa med mer än blommor / gittan

2008-10-19 @ 17:27:19
URL: http://gittans.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fundera grönt: Lycka till med tentan då....du får vandra när den är gjord!



gittan: Valdemarsudde och Rosendal ska du absolut besöka vid nästa Stockholmsbesök, du kommer inte att bli besviken!

2008-10-19 @ 18:02:54
Postat av: Kersti

Det känns som om det är sista rycket nu att riktigt suga i sig alla vackra färger för snart är det bara nakna grenverk och grått, grått. Hu det gäller verkligen att bunkra upp så att man står sig till den första tussilagon tittar upp.

Jag har också märkt att Blogg.se fungerat lite si och så på sista tiden.

2008-10-19 @ 22:30:24
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0