Site Meter

Nyfiken - vad ska ni göra med sommaren?


Nu börjar semestertiden närma sig och jag är oerhört nyfiken vad ni som besöker bloggen ska göra i sommar?

Blir det vila på hemmaplan, resor inom landet eller utomlands eller några kanske ska jobba hela sommaren. Blir det besök i trädgårdar eller sola/bada/läsa på en skön strand? Eller allt detta? Eller kanske något helt annat? Det vore kul om ni ville berätta lite.


Dagens låt
Stenkusten med U.L
Minns du det där vänstermötet
nån gång på sjuttitalet
Den där kvinnan som reste sig
upp och sa:
Ja, kamrater
allt det här är nog bra
Men vad ska vi göra med sommaren?
Vad ska vi göra med sommaren?

Löpcykel?

Kommentarer
Postat av: Marie

Sommaren börjar snart...den 13 juni har jag förmånen att få mitt sjunde sommarlov som lärare.

Fram till Juli försöker jag göra så lite som möjligt. I år som tidigare är jag handledare åt en kommunsommarjobbare, så första veckan går åt att vara tillgänglig.



Ska cykla så mycket jag kan. Mina knän vill inte promenera med mej, så vi får se hur det går med cyklingen.

Ska ta reda på alla småplantor jag drivit upp och följa deras uppväxt i pottor & lådor.



Tja. sen vet jag inte. Få se när skattepenningarna dimper ner. Kanske en resa om jag har lust.

Annars kanske jag kan få köra kompisen Mickes Grålle...

2008-05-20 @ 17:03:44
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Ja, vad ska jag göra..?

Gräva ett grönsaksland där det legat presenning länge (för att ta död på ogräs)

Sätta en liten måbärshäck av sticklingarna som vuxit till sig.

Göra färdigt rabattkanten av gatsten.

Åka till Slottsträdgården Ulriksdal och Rosendal, åka och fika i Norrtälje med dottern, hinna träffa vänner. Kanske hitta nån med bil som vill åka till Wij trädgårdar.

Ta med mig frukost och morgontidning till kollitotten (smeknamn på kolonilott!) så att jag hör fåglarna, helst i gryningen.

Jag har inga större planer i år, det kan bli långtråkigt, ensamt och regnigt eller så kan det bli alldeles,alldeles underbart...

2008-05-20 @ 17:49:53
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: sericea

Jag ska jobba!

men en vecka till Danmark är planerat, men gärna om jag har tid o råd, besöka Wij, Sofiero och Göteborgs Lustträdgårdar så klart.

I aug går mitt vik ut så kanske får jag semester resten av året då!

2008-05-20 @ 17:55:03
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Kommer att ha tre veckor semester i sommar. Min första semester på tre år!



familjen skall spendera 1 vecka i bokenäs på västkusten och de andra två skall vi vara hemma och muysa. Har tre barn och bor 1 mil från Skara Sommarland så det blir säsongskort där för hela familjen.

Längtar redan :)

2008-05-20 @ 17:58:45
URL: http://livetobutiken.blogspot.com/
Postat av: Marie

Just nu sitter jag och ser på allt läckert från Chelsea Flower Show. Någon gång ska jag dit, har jag bestämt...

http://www.bbc.co.uk/chelsea/

2008-05-20 @ 18:09:22
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Fundera grönt

Jag har bara fyra veckors ledigt från studierna denna sommar, men då hoppas jag på en sista-minuten-resa med kärleken och en tågluff med barnen. Får se vad pengarna tillåter... Trädgårdar blir det nog också. Oundvikligt. Både med skolan och när jag är ledig.

2008-05-20 @ 19:43:13
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Parkarbetaren

Hoppas att du hinner med Läckö och Hällekis! Var på Öland förra helgen och såg hav av majnycklar i de gudomliga ängarna på Alvaret. Så mycket vilda orkidéer får jag nog aldrig se igen. I helgen var vi nere i Skåne och för andra gången på raken vände vi i entrén till Sofiero. Den här gången var parken överfull av bilar, motorcyklar och folkmassor. Förra gången skulle där hållas rockkonsert, The Ark, och man såg bara en stor scen, inget slott, från porten. Jag gillar inte när fina parker blir bruksytor. De blir liksom degraderade till idrottsparker.

Jag ska till Lesbos och till Vence i sommar. Våra boenden ligger i vackra trädgårdar (hoppas jag) så jag ska bara lata mig i solen. Regniga svenska somrar - hu! Tack och lov för lågprisflyg!

Sissinghurst nämndes över en fika med det res-sugna parkgänget. Det skulle ju vara häftigt att komma dit när det är alldeles vitt!

The Bride är ju bara så ljuvlig! Jag jobbade ett par timmar i en sådan plantering idag. Man får liksom flytta grenverket så där försiktigt elegant som vore det en slöja. Våra The Bride är mindre än dina, trots att de är rätt gamla.

2008-05-20 @ 19:53:34
Postat av: Kalle

Borta bra men hemma bäst!

Med Grisslehamn i centrum rör jag mig i en radie av högst ett par mil.

Oftast med båt. När det sommartid blir för trångt i Grisslehamn,

(300 bofasta på vintern, 10000 på sommaren...) har jag förmånen

att kunna pusta ut i min lilla stuga på en ö uppe i Singöfjärden.

Där odlar jag mina havtornsbuskar och potatis i komposterad tång.

Havtorn förresten.., har märkt att det kommer fler och fler produkter

som innehåller dessa kärva och svårplockade bär, som för mig är själva

koncentratet av tillvaron här ute i kustbandet. De blir med åren ett

behov. Saknaden är stor om man inte får sin dagliga ranson av detta det

nyttigaste av alla bär.

De fullkomligt magnifika havtornsbuskarna nedanför Norrtälje kyrka har

man nu i vinter rivit bort. Kanske för att man bättre skall kunna se

att där bakom finns en parkeringsplats....

2008-05-20 @ 20:24:20
Postat av: Marie

Tåg från Stockholm till Narvik där vännerna bor på sommaren. Okända äventyr i midnattssolens land. Sedan Hurtigrutten från Sortland på Vesterålen via Lofoten till Trondheim. Tåg till Oslo och några dagars storstadssemester innan hemfärd. Maken följer med.

2008-05-20 @ 22:25:17
URL: http://ovantadglanta.blogspot.com
Postat av: Claus

Min semester är uppdelad på två perioder. Den första perioden är jag på hemmaplan, kolonin och annat, ev Karlshamn. Den andre är "vit" än så länge.

2008-05-21 @ 07:03:28
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Karin A

Jag har tänkt mig att bygga växthus och åka på kortare utflykter i trädgårdssverige! Trevlig onsdag!

2008-05-21 @ 08:54:17
URL: http://uteochinne.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Kommer att bli dåligt med semester som vanligt men andra veckan i juli är det tänkt att vi ska ner och titta på lite trädgårdar runt Göteborg samt till Barsebäck.Kanske kan man få något tips på sevärda trädgårdar av dej för du ska väl åka några veckor innan.Det är inte så dumt att vara hemma i trädgården och pyssla heller, den har börjat bli som jag vill ha den.VH Mariana

2008-05-21 @ 12:20:49
Postat av: matte

det blir hundmässa, hundkonferens kanske.. och en resa till Danmark.. kanske..

Hoppas, hoppas det blir en varm sommar!

2008-05-21 @ 15:07:57
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Marie: Jag cyklar också hellre då mina knän inte är i bästa skick och Chelsea Flower Show ska jag också se någon gång tänkte jag.



Katarina: Frukost och morgontidning till kollitotten tyckte jag lät fint! Och fika i Norrtälje!



sericea: Göteborgs lustgårdar tänkte jag se i augusti. Den semestern resten av året är väl inget du önskar va?



Josefine: Då är du väl värd lite semester i sommar då!



Fundera grönt: Då ska jag följa din blogg och se vart du hamnar.



Parkarbetaren: Läckös lilla trädgård är stängd när jag åker men Hällekis tänkte jag stanna till vid på nervägen. Alvaret är vackert under hela året. Jag var där i december en gång när bäckarna frusit till is och landskapet var helt frostigt.



Kalle: Att bo i Grisslehamn och ha en stuga på Singö låter inte helt fel. Förstår att man inte vill resa iväg då. Havtorn fanns det gått om runt Vattungarna där i Roslagesn skärgård minns jag. När jag hade båt vistades jag mycket där ute. Roslagens skärgård är makalöst vacker.



Marie: Okända äventyr i midnattsolens land låter spännande och skulle vara en filmtitel!



Claus: En vit period är alltid nyttigt...!



Karin A: Jag kommer att följa dina äventyr på din blogg. Trevlig onsdag själv!



Mariana: Blev det inget Skottland? Jag lovar att tipsa om trädgårdar jag besöker. Ha det gott!



matte: En hundsommar? Låter fint och visst hoppas vi på en fin sommar. Strålande sol på dagarna och stilla regn på nätterna då man sover.







2008-05-21 @ 15:32:54
Postat av: Mariana

Det blir Italien i september så Skottland får det bli en annan gång.

2008-05-22 @ 09:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0