Site Meter

Trädfällning

15392-1858

Idag föll björkar vid sjön. För min egen del kan jag ännu inte använda en motorsåg då armen fortfarande värker men annars går det ganska bra att jobba med en arm. Det är J som står för sågningen och jag håller mig till riset och klipper fram vackra slånsnår i backarna mot sjön.. Det stora provet kommer nästa vecka då jag ska beskära fruktträden med min nya sekatör. Jag provade den lite idag och det gick förvånansvärt bra.

15392-1859
På hemvägen stannade jag och hälsade på Kanadagässen.

För ett år sedan
.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Trädgalen som jag är måste jag erkänna att det första jag såg var trädet - inte kanadagässen! :D

Det ska bli roligt att höra vad du tycker om din nya sekatör. Tänk på att det blir lång hävarm, så du inte släpar runt den för mycket i "utsträckt läge". För då blir det nog påfrestande för hand och arm även om sekatören i sig är relativt lätt.

Kram från Ronja :)

2008-03-11 @ 18:06:18
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0