Site Meter

Om



  • Om det hade varit stängsel runt parken så att inte vilda djur kom in
  • Om verksamheten var igång i juli månad så att parken kunde fyllas med människor som kunde se och uppskatta alla rosor som skulle finnas i parken om alla de andra punkterna också blev verkliga.
  • Om vi låg i zon 1 eller vid Medelhavet
  • Om jag hade en kraftig bugdet för den här trädgården...
  • Om om om....då skulle jag göra det här stället till ett trädgårdsparadis med tusentals busk- och klätterrosor.
Men jag antar att vi människor alltid strävar och drömmer efter det som vi inte kan få...

Rosendals rosenträdgård 21 juni 2008

Rosa alba ´Celestial´

Rosa centifolia moscana ´Blue Boy´

Rosa centifolia moscana ´Henri Martin´ -  Den här rosen växer utanför mitt hem och jag planterade den 1998

Rosa rugosa ´Jens Munk´

Rosa gallica ´Sharlachglut´

Rosa portlandica ´Mme Boll´

Rosa centifolia ´William Lobb´




Det ligger en ny trädgårdsspaning ut här.

Dagens tips
.
.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Ja du, om inte om hade funnits, vad hade funnits då?

Jag vill också ha en rosenträdgård... Men när det inte finns vatten och tillräckligt gröna fingrar får jag hålla till godo med ett stäpplandskap ;)

2008-06-21 @ 17:43:09
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Åsa Ja vi får fortsätta att drömma om vår rosenträdgård och fortsätta att bli avundsjuka på alla reportage i trädgårdsmagasinen.

2008-06-21 @ 18:05:03
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Lilla B

Sällar mig direkt till Sällskapet för Yvigare Rosendrömmar.

Drömmar om en tjusigare trädgård, grönare växter,rosigare rosor.

Men verklighetens uppvaknande innebär trassligare våtarv, svidigare knott men ibland en alldeles ljuvlig tid i trädgården.

God fortsättning på helgen!

2008-06-21 @ 18:31:42
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Vi får glädja oss åt de där vackra dagarna då man inte vill byta med något annat. God fortsättning själv Lilla B.

2008-06-21 @ 21:35:23
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ramona K

Oh jag får ett sådant ha-begär när jag ser dessa underbara rosbilder. Det stannar inte vid rosorna heller. För många år sedan tog jag bilder på Rosendals på den underbara blåmålade pergola som ramar in rosenträdgården. Den är gjord av störar - så enkel, så passande. Antroposofarna i Järna har skapat en sagolik "lusthus" i samma stil. Inspirerande!

Ramona K

2008-06-22 @ 14:22:03
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ramona K: De översta bilderna är från Antroposofernas trädgård i Järna, jag tog bilderna förra året och jag ska besöka dem igen inom kort.

2008-06-22 @ 14:24:16
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0