Site Meter

Blåsningen

I bloggar runt om i olika kategorier har jag sett en mönster. Många bloggare är mästare på att infoga humor i sina inlägg men samtidgt få fram något viktigt att berätta. Som ett kåseri som finns i tidningar och jag gillar verkligen den formen att uttrycka sig. Humor är viktigt i alla sammanhang.

Jag önskar att jag kunde lägga in mycket mer humor i mina trädgårdsinlägg men eftersom det förväntas att jag ska kunna så mycket om trädgård så blir det lätt att man levererar en massa torrfakta. Det är ju ofta olika misstag som är roliga att berätta om men eftersom jag vet att min gode VD ibland läser min blogg kanske jag skulle få sparken om jag här radade upp mina misstag i parken här.
Att jag är ganska slarvig och sprider verktyg över parken är väl allmänt känt inom området men det är ju inte några roliga misstag att berätta om direkt även om vaktmästaren blir överlycklig då jag lyckats glömma traktorn ute i parken och likt bror duktig ringer mig för att berätta det då jag befinner mig på Essingeleden och nästan är hemma. Man får ju vara glad att jag kommer ihåg att stänga av motorn i alla fall.



Ett misstag av megaformat för några år sedan var den gången då VD, köksmästare och vaktmästare fick mig att bli så grundlurad och blåst att jag nästan tappade all yrkesstolthet. Nu gjorde jag inte det utan tyckte att skämtet var rikitgt kul och jag är ganska bra på att bjuda på mig själv. Kolla på inläggen här och här.


Roccola och jätteverbena....lika som bär?

Lyssna på Fredrik Lindströms sommarprogram här. Mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Azola

:o) hi hi...nu fick jag mig ett gott skratt...då kan du förstå en glad amatör och mina våndor över mina missar i frö-träsket :o)

Oj vad jag har läst dina (alltid lika intressanta) trådar idag...(har haft fullt upp ett tag och inte hunnit med våra datorer på ett par månader)

Vad mycket jag missat...men nu SKA det bli mer tid över hoppas jag , så nu är jag här igen!

Gästskrivare i AOT...grattis! det ska bli spännande att läsa. Hoppas allt är bra med dig och nu ska jag läsa lite till som jag har kvar här inne! Kramiz A

2008-06-24 @ 16:20:34
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Ja det var länge sedan, fint att höra av dig igen.

2008-06-24 @ 17:51:24
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Inkan

Jag tycker mycket om att vandra runt bland dina planteringar - humor eller inte... Det är inte förbjudet att vara även allvarlig och seriös:) Och det låter positivt att du inte är helt felfri ... du slarvar, aha!



Så fortsätt plantera du - både felplanteringar och överraskningar. Du har ju massor av läsare och det betyder ju att din blogg är mycket omtyckt.

2008-06-24 @ 18:10:10
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Ha, ha! Det är roligt med människor som kan bjuda på sig själva, och som tål ett litet bus! Sånt piggar upp!

Hoppas du snart kryar på dig. Jag tror på vila, inte ska man plåga sin trotjänare till kropp med tungt arbete när den inte mår bra :)

2008-06-24 @ 19:33:28
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Men det är ju precis så här din blogg ska vara: många bilder, mycket fakta och Ulf Lundell och fotboll varvat med några dråpliga misstag.

Det är för den mixens skulle vi, åtminstone jag, kikar in här flera gånger om dagen.

2008-06-24 @ 19:44:06
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Jag håller med Lilla B!

2008-06-24 @ 20:15:37
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Nu har jag avslöjat att jag är en aning slarvig med verktyg men jag är definitivt inte slarvig med växter och skötsel av trädgården. Jag är ganska tankspridd och jag måste erkänna att jag ganska ofta letar efter verktyg som kan vara på mycket märkliga platser ibland.



Åsa: Tack! Jag räknar med att vara igång igen på torsdag.



Lilla B: Du är väl för vänlig Lilla B. I augusti mixas det ännu mer då det blir spaning i Örebro stadspark.

2008-06-24 @ 20:20:08
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Parkarbetaren

Jag gillar din blogg som den är, rak, uppriktig och utan koketterier.

2008-06-25 @ 11:57:10
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Heh, glömma traktorn, det är nog det största bortglömda föremål som jag hört talas om - om man inte räknar den jumbojet som blev lämnad på en liten gata i Mumbai förstås (men där är ingen säker på att den blev glömd).



Vi tankspridda ska hålla ihop, vi har ju till och med en förening för sånt. Man ska bara komma ihåg att betala medlemsavgiften...

2008-06-25 @ 14:09:27
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: den moderna munken

Du skriver personligt och intressant och har underbara bilder! Ett vinnande koncept som jag inte tycker du behöver ändra på :).

2008-06-25 @ 14:38:18
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Hm....nu känns det som om jag var ute med håven här...

Menade bara att jag uppskattar inlägg med lite schwung i och tar fram både humor och allvar i sin text....men tack ändå för alla fina ord!

2008-06-25 @ 17:35:49
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina

Det är kul att följa din blogg! Oväntad ibland men alltid intressant - men det har jag nog sagt förut.

För övrigt är ju jätteverbena jättesnyggt och ruccola jättegott så det kan man väl blanda ihop?

2008-06-25 @ 20:39:47
URL: http://kollitott.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

Håller med dig om att humorn är viktig men ibland svår att förmedla så här :D))))

Rättframheten är väl inte så dum i heller med glimten i ögat ;D

kram Lily

2008-06-29 @ 19:00:15
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0